fallback

Chery подготвя електрическа революция

Твърдотелните батерии на компанията ще увеличат пробега на електромобилите до 1500 км

Китайската компания Chery планира да започне производство на електрически автомобили с твърдотелни батерии (батерии с твърд електролит) през 2027 г. Тази технология ще увеличи пробега на този вид превозни средства до 1500 км.

Мнозина считат твърдотелните батерии за следващия етап в развитието на електрическите автомобили, така че те се разработват както от малки компании, така и от големи автомобилни производители. Chery провежда активна работа в тази насока и планира да покаже първия сериен с такива батерии през 2026 година, а мащабното им производство е насрочено за 2007-ма.

По време на събитието Chery Global Innovation Conference компанията разкри за напредъка си в разработването на твърдотелни батерии. Опитните образци на батериите имат енергийна плътност от 400 Wh/kg, която ще бъде увеличена до 600 Wh/kg през 2025 година, обясниха от компанията.

Въпреки че твърдотелни батерии се разработват от много компании, нито едно такова електрическо превозно средство все още не е пуснато в производство. Прототипите на полутвърди батерии бяха представени тази година от Nio за модела ET7 и от IM Motors за L6.  

Освен това Chery е разработила нови литиево-железно-фосфатни (LiFePO4) батерии с различни форми, които могат да добавят 400 км пробег само за 5 минути зареждане. Нейните нови квадратни LiFePO4 батерии ще се използват в електромобили с пробег от 200 до 600 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 100 до 200 км. Тройните квадратни батерии пък ще се използват в електрически превозни средства с пробег от 600 до 800 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км. А новите цилиндрични батерии ще се използват в електромобили с пробег от 700 до 1200 км и PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км.

fallback
  • #7
    Бъдещето ( преди 1 месец )
    "Освен това Chery е разработила нови литиево-железно-фосфатни (LiFePO4) батерии с различни форми, които могат да добавят 400 км пробег само за 5 минути зареждане. " Този цитат автоматично изпарява всички мечти за водородно бъдеще на автомобилната промишленост. Изведнъж НИКОГА, на гуруто Тойода за онези невъзможни 30% пазарен дял на електромобилите, се превръща в "УТРЕ". Посочете един недостатък на електромобил който е по-лек от автомобил с ДВГ и изминава същите километри с едно зареждане?
  • #6
    Въпрос ( преди 1 месец )
    Към антиматематиците. Ако през 2030 година вече има електромобили които изминават 1500 км с 10 минути зареждане на цената на автомобил с ДВГ или хибрид, колко мислите че ще е пазарният дял на последните? А когато към уравнението добавим и по технологично изостаналите батерии за които става въпрос в края на статията, които зареждат само 400 км за пет минути и имат от 600 до 1200 км пробег, но са по-евтини от автомобил с ДВГ? Вие лично бихте ли си купили по-скъпия автомобил с ДВГ?
  • #5
    До 2 ( преди 1 месец )
    Можеш да бъдеш сигурен, че това няма да бъде постигнато през 2027 година. Но всъщност какво значение има дали ще е 2027 или 37? Важното е, че е технически възможно и един ден ще бъде постигнато, което напълно обезсмисля всички останали разработки. Ако Европа имаше добри държавници, вече щяха да са видяли това и да вложат всички сили и средства Европа да е основният производител на тези батерии, дори това да и коства трилиони субсидии и държавни помощи през следващите няколко години..
  • #4
    Поправете ме ( преди 1 месец )
    Тогава електромобилите ще са по-леки от автомобил с ДВГ, но за сметка на това ще са по-бързи ще изминават по-голямо разстояние с едно зареждане, и най-лошото, че ще МОГАТ да се зареждат по-бързо от бензинов автомобил, което даже НЕ Е НУЖНО. Ако веднъж на една две седмици се допълва заряда на батерията от най-евтиния източник с каквато и да е мощност, няма да има практическа нужда от зареждане на дълги разстояния. В батерията ВИНАГИ ще има поне 1 000 км пробег
  • #3
    Поправете ме ( преди 1 месец )
    Ако греша? 600Wh/kg означава 60kWh/100кг? Тоест 120kWh батерия ще тежи само 200 кг. Тоест батерията с капацитет 360kWh, която е способна да измине 1500 км по магистрала и почти 3 000 км градско ще тежи 300 кг - два пъти по-малко от днешните батерии.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това са само обявления, такива сме ги слушали от 100 места, ще разберем реално кога и какво ще постигнат
  • #1
    Браво ( преди 1 месец )
    Когато производството започне през 2027, от Toyota ще има от къде да копират за своите твърдотелни батерии. То даже няма да е копиране, а ще правят като с автомобилите - ще лепят табелки Toyota на проектиран от други компании автомобил.
fallback
Последни