IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво

Износеният вакумен маркуч обикновено увеличава разхода

Понякога решение, което може да намали разхода на гориво, буквално е скрито под капака – и струва по-малко от чаша кафе. Историята на старо Mitsubishi Lancer показва, че дори малка част може да върне динамиката на колата и забележимо да намали "апетита" на двигателя.


ремонт


Защо разходът на гориво расте

С течение на времето двигателят започва да работи по-малко уверено - сцеплението намалява, шумът се увеличава, колата ускорява по-зле. В същото време се увеличава и разходът на гориво. Важно е да се помни, че причината може да бъде не само износване на компонентите, но и нарушение на въздушното подаване.

Не само горивото участва в работата на силовия агрегат – правилният вакум също играе ключова роля. Ако се появи въздушен теч някъде, съставът на сместа се променя и бензинът започва да се изразходва по-бързо. Тази ситуация е много подобна на проблемите, които възникват при постоянно ниски нива на гориво, когато честото шофиране с празен резервоар води до неизправност в системата и увеличаване на натоварването върху помпата.

Това се случва и със старо Mitsubishi Lancer. Въпреки 2,0-литровия двигател, колата губи мощност и изразходва до 13 литра на 100 км. В подобна ситуации водачът трябва да провери системата за подаване на въздух и елементите, отговорни за стабилизиране на налягането.

Как е открит проблема

Проверка под капака на стартирания двигател и внимателно слушане помогнаха да се установи източникът на проблема – вакумната тръба на регулатора на налягането на горивото е повредена. Гумата изсъхва толкова много, че тръбата едва се държи и всъщност не изпълнява функцията си.

Регулаторът на налягането на горивото поддържа системата да работи гладко, като регулира налягането, за да поддържа сместа оптимална при различни условия на шофиране. Устройството има две камери – горивна и вакумна. Ако необходимият вакум не се създаде във втория период, клапанът остава отворен. Помпата работи непрекъснато, но не може да създаде необходимото налягане. В резултат на това колата е по-трудна за стартиране, гасне на празен ход и дърпа слабо при ускорение.

Как се реши проблема и какво даде ремонтът

Смяната на износената тръба с нов горивно устойчив маркуч с дължина около 15 сантиметра отне няколко минути. След това малко подобрение двигателят стана по-лесен за стартиране и ускорение по-уверено. Но основното е, че стойността на потреблението се е променила. Преди това зареждането разходът е с около 25 процента по-висок, което не е за пренебрегването при сегашните цени на горивата.

По-стабилната система за доставка на гориво също помага да се избегнат внезапни колебания, сравними със ситуации, когато автомобилът използва нулев разход на гориво при движение.

Дефектна вакумна система

Дефектна система води до неправилна работа на регулатора на налягането, претоварва горивната помпа и увеличава разхода на гориво. Стабилната консумация поддържа стабилна смес, улеснява стартирането и прави потреблението предвидимо. Разликата е осезаема както в динамиката, така и в цената на пътуванията.

Съвети за намаляване на разхода на гориво

• Редовно инспектирайте вакуумните маркучи и уплътнения.

• Следете състоянието на филтрите и свещите.

• Избягвайте рязко ускорение - плавното каране намалява разхода.

• Проверете налягането в гумите - недонапомпаните гуми увеличават съпротивлението.


0 от 500