IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво да направите, ако лостът за скоростите блокира

Понякога решението на проблема може да бъде елементарно

Ситуация, в която лостът на скоростната кутия е заседнал, може да предизвика истинска паника у всеки шофьор. Първата мисъл често е най-лошата – сериозна повреда на трансмисията и скъпи ремонти. Въпреки това, не изпадайте в паника. Въпреки че блокираният селектор наистина може да означава дефектна скоростна кутия, има много други, по-малко критични причини.


лост за скорости, проблем


Много от тях могат да бъдат елиминирани просто чрез доливане или смяна на трансмисионната течност, докато други изискват интервенции, които са значително по-евтини от пълното разглобяване и ремонт на трансмисията, обясняват експертите от Jalopnik.

Сред най-честите причини е ниско ниво или замърсяване на трансмисионната течност. С течение на времето губи свойствата си, което води до лошо смазване и прегряване. Също така, запушен филтър на трансмисията може да бъде проблем, което пречи на нормалната циркулация на течността.

Понякога причината се крие в самия лостов механизъм, където може да проникне мръсотия или отпадъци. Не изключвайте износен или счупен селекторен кабел, който просто не предава сила от лоста към скоростната кутия. В други случаи, особено когато лостът е напълно заседнал, причината може да е дефектен соленоид на ключа или счупен превключвател на спирачната светлина.


лост за скорости, проблем


Много шофьори редовно проверяват нивото на двигателното масло, но често забравят за трансмисионната течност. Въпреки че не се нуждае от смяна толкова често, тя играе ключова роля за плавната работа на скоростната кутия. При автоматичните трансмисии тази течност не само смазва движещите се части, но и създава хидравличното налягане, необходимо за смяна на предавките.

Недостатъчната течност означава лошо смазване и липса на подходящо налягане за смяна на предавките. Мръсна или изгоряла течност (тъмна на цвят с характерна миризма) също не може да изпълнява функциите си ефективно, което може да доведе до повреда на трансмисията поради прегряване.

Освен проблеми, свързани с течности, има и чисто механични или електрически неизправности. Например, износен диск на съединителя при ръчна скоростна кутия може да доведе до затруднено превключване. Мръсен селекторен кабел може да попречи на плавното движение, а ако е силно износен или счупен, няма да можете да включите желаното оборудване изобщо.

лост за скорости, проблем


Струва си да проверите и цялата система от скоростни пръти, заключващия соленоид, който не позволява да превключите лоста от позиция "Паркиране" без натискане на спирачките, както и самия превключвател за стоп светлината, от който соленоидът получава сигнал.

Какво да се направи, ако лостът не се движи? При автомобили с автоматични скоростни кутии понякога помага просто да се люлее напред-назад, за да се облекчи натоварването върху паркинг механизма. Също така, повечето машини имат бутон за аварийно освобождаване на селектора. Обикновено се намира на конзолата близо до лоста под малък капак. Достатъчно е да махнете капака и да натиснете бутона с отвертка, докато държите спирачния педал.

Най-лесното нещо, което можете да проверите сами, е нивото и състоянието на трансмисионната течност. Ако нивото е ниско, допълнете с подходящата течност, препоръчана от производителя на колата ви. В този случай непременно проверете мястото под колата за течове.

Ако течността е тъмна или има мирис на изгоряло, тя трябва да бъде напълно заменена заедно с филтъра. Ако не сте уверени в способностите си, по-добре е да поверите тази процедура на специалисти. Понякога смазването на скоростните пръти със силиконов спрей или почистването на самия лостов механизъм може да помогне. Въпреки това, ако простите методи не помогнат, ще трябва да се свържете със специализирана автомобилна услуга за задълбочена диагностика.


0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    С.Лунов ( преди 2 седмици )
    В момента съм на това дередже.Блокира лоста,,на автомат,,и само наедна скорост се движа,за да включа задна скорост трябва да изгася дв.и на ново стартирам и включвам задна Сега се оказа селекторна платка,свалена и е на майстор в Пазарджик
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Просто е,е ако имате акъл
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Петко ( преди 2 седмици )
    Когато лостът е напълно заседнал, е момента, в който е най удачно да го възседнеш, Петре!
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Индианеца ( преди 2 седмици )
    ,,когато лостът е напълно заседнал, причината може да е дефектен соленоид на ключа или счупен превключвател на спирачната светлина,,Може и ключа за палатката да е хлабав и да не може да зацепи синхронизатора на спирачната светлина.
  • #4
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 седмици )
    Не знаят за какво изобщо пишат, ама раздават акъл!.....Страшна статия!
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Петърчо, просто натисни съединителя. А ако не помогне, недей да се наакваш, освен ако не си на ЖП прелез.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Руди ( преди 2 седмици )
    Що ве, може и да блокира пред блока.
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Един пешеходец ( преди 2 седмици )
    Изключително смислена и съдържателна статия. Ало...automedia по сериозно моля ви. Как виждате ситуация с блокирал лост на кръстовището,гасиш и тръгваш да проверяваш маслото и всичко описано. Другите участници в движението имат всичкото време на света,ще ви изчакат...сигурен съм,че няма да пречите на никого. Колите не са много така,че няма опасност от задръстване въобще всичко е ОК.