IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво се случва, ако гумите се монтират обратно

Тестове показват опасностите зад подобно решение

Някои шофьори предпочитат да сменят сами гумите си, като пропускат важна подробност при монтажа. Повечето модели имат зададена насока на протектора, но понякога се случва – най-често заради липсата на опит или поради недоглеждане, гумите да бъдат поставени на обратно.


гуми


Именно това провери екип от експерти, специализиран в тестове на гуми. Те използваха всесезонни гуми на Pirelli, монтирани на обратно върху VW Golf, като сравниха резултатите с тези на правилно поставени гуми. И така разкриха какво могат да очакват шофьорите, които са допуснали грешка.

Изненадващ резултат от първото изпитание

Първият тест беше за спирачен път на сняг (цялото изпитание беше проведено при зимни условия). Неправилно монтираните гуми успяха да спрат Volkswagen с 4,7 процента по-добре от тези, монтирани правилно. Разстоянието, необходимо за спиране на автомобила от 45 до 5 км/ч, е намалено средно от 19,96 м на 19,07 м.

С това обаче свършват предимствата на лошо монтираните гуми. В тествания автомобил времето за ускорение от 5 до 35 км/ч беше увеличено с 9%, а увеличеното презавиване доведе до по-лош резултат при преминаване на пистата.

Тестовете на мокро показват ясно разликата

Тестове върху мокри повърхности показват защо трябва да се слушат производителите. Неправилното поставяне на гумите засегна аквапланинга (рискът от подплъзване се увеличи средно с 9 процента), сцеплението (влошаване с 14 процента), спирачния път (удължен с 3,6 процента) и загубата на сцепление (Golf го загуби при скорост 68,8 км/ч, а не, както при правилно монтираните гуми, при 79,1 км/ч).

Затова изводите са ясни. В случая с гумите трябва да следвате препоръките на производителя, в противен случай излагате себе си и другите на потенциална опасност. А това бива да се пренебрегва, тъй като зимата е точно зад ъгъла.


0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 7,гумите се монтират на 4-те места на автомобила,най-добре 4 еднакви и по години и по марка,като се въртят всяка година.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 9,разхода е еднократен за години напред.4 джанти да стъпят 400-500 лв. даваш ги и следващите 5-6 години си ги връткаш ти независимо от гумаджии и време с хауса,който настъпва всяка зима с гумите.чакане нерви и едни 100-150 лв. за монтаж и демонтаж и това 2 пъти в годината. За 2 години си избил джантите.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 10,сменяй гумаджията,ако са монтирани правилно вътрешна -външна стране няма как да се разминат.
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Цветан Цветков ( преди 2 седмици )
    Преди две седмици смених чисто нови гуми и останах изненадан.Нямаха маркиране за ротация.Гумаджията си беше свършил работата за монтажа на джантите и беше спазил "Out" и " in", същевременно имаха два наредби вертикални канала от външната страна на грайферите,но самата шарка " рибена кост" на всички гуми бе в една и съща посока, което след монтажа леви,десни доведе до разминаването.
  • #9
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 4 ( преди 2 седмици )
    Че какво толкова изумяващо има? Четири джанти са голям разход, който съвсем спокойно може да се спести без да се намалява сигурността. Освен това като всяко нещо има и положителни страни - два пъти в годинитата гумаджията ти ги поставя напомпани и си свиркаш.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тествани са само зимни гуми, а с летните гуми какъв е резултата?
  • #7
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Захари Захариев. ( преди 3 седмици )
    Искам да попитам "експертите" има ли значение дали гумата е монтирана на задвижващия или на подържащия мост?
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    До 6 ( преди 3 седмици )
    Повечето зимни гуми както и повечето всесезонни гуми от среден и висок клас имат посока на въртене която е ясно отбелязана на гумата със стрелка на която пише rotation. Но то и без срелката ясно се вижда че грайфера сочи в една посока и е направен така да изхвърля водата настрани и да намалява рискът от аквапланинг. Посока нямат само ниският клас гуми. Също и повечето от офроуд гумите за джипове също са направени да да се въртят в двете посоки еднакво и с еднакво сцепление.
  • #5
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 3 седмици )
    До #4 : Повечето гуми нямат посока на въртене , а вътрешна и външна по отношение на монтажа страна.
  • #4
    16 rate up comment 1 rate down comment
    До 2 ( преди 3 седмици )
    Аз пък се изумявам че има хора които сменят зимните гуми като свалят летните от джантите и слагат зимните и обратно. Това упражнение го правят 2 пъти в годината. Тоест разполагат само с едни джанти и 2 комплекта гуми.