IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Трябва ли да се вярва на системата за следене на налягането в гумите?

TPMS е полезна функция, но не гарантира пълна безопасност, категорични са експерти

Много шофьори разчитат на електронни системи за следене на налягането в гумите (TPMS), които отдавна са се превърнали в част от стандартното оборудване на съвременните автомобили. Те трябва своевременно да предупреждават водачите за ниско налягане в гумите, което би трябвало да подобри безопасността и да удължи живота на гумите. Много шофьори обаче се чудят: доколко могат да се доверят на тези електронни асистенти?


налягане в гумите


Експерти определиха колко точно TPMS отчитат налягането в гумите, като проведоха специални тестове и измервания. Използвани са превозни средства от различни марки и модели, оборудвани както със системи за директно, така и с индиректно наблюдение. Във всеки случай показанията на налягането в гумите са сравнени с тези на професионални манометри, за да се идентифицират евентуални несъответствия.

Резултатите са смесени. В някои случаи системата реагира само на значителни спадове на налягането, докато малки отклонения остават незабелязани. Това е особено вярно за индиректните TPMS системи, които разчитат на скоростта на колелата, а не на действителното налягане в гумите.

Директните сензори, инсталирани във всяко колело, се представят по-добре, но те също така имаха грешки от 0,1-0,3 атмосфери. Затова и авторите на теста отбелязват, че метеорологичните условия, износването на гумите и дори конкретният модел на превозното средство могат да повлияят на точността на системата.

Освен това е важно да се помни редовното калибриране на TPMS, особено след смяна на колела или гуми. В противен случай системата може да не открие опасен спад в налягането.

В резултат на това експертите съветват да не се разчита единствено на електронни сензори. Редовната проверка на налягането в гумите със стандартен манометър остава най-надеждният начин да се избегнат неприятни изненади на пътя. TPMS е полезен инструмент, но не е абсолютна гаранция за безопасност.


0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Добра си е тая екстр ( преди 2 месеца )
    Системата на Опел-а дава твърдо отклонение 0.3 , замервам 2,5 и на таблото отчита 2,2. из ония дни сутрините взе да пада до 10-12 градуса и на таблото отчете под 2 Атм и излезе предупреждение.
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    Водните пари във въздуха са 0,05%. Каква експлозия, какви 5 лева? Хората масово си помпят гумите с въздух, пък не съм чул да им гърмят гумите лятото.
  • #3
    0 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    не е маркетинг въздуха съдържа атмосферна влага която при изключително високи температури в гумата се преобразува от вода във пара в следствие на което се повишава рязко налягането и гумата експлоадира
  • #2
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Антиелектрика ( преди 2 месеца )
    С азот също дава отклонения при различни температури - лично съм го тествал. Все пак въздухът съдържа 80% азот и помпането само с азот е по-скоро маркетинг, отколкото има реален смисъл.
  • #1
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Моята система ми показва точно и с отклонения до 0,1 до 0,2,но гумите ми са с азот и грижи нямам.При напълването с въздух,отклоненията са доста големи от външната температура и от нагряването на гумата.