IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо точно сега трябва да намалим налягането в автомобилните гуми

Колата ще бъде по-стабилна на пътя и съответно по-безопасна, категорични са експерти

Повечето собственици на автомобили настройват налягането в гумите на своите автомобили, следвайки препоръките на производителите. Колко атмосфери трябва да има в гумите е посочено на стикерите на вратите, вътрешната страна на капака на резервоара за гориво, както и в инструкциите за експлоатация. Въпреки това, при горещо време, специалистите силно съветват да се намалят стойностите на налягане на въздух в гумите.


гуми


Сега ще ви разкажем, защо това е препоръчително. Като начало може би трябва да се каже, че оптималното налягане в гумите варира от 2 до 2.8 атмосфери - в зависимост от модела и теглото на автомобила, както и от размера на колелата. Стойността обикновено е еднаква за гуми с еднакъв диаметър, но за колела с различна широчина често се различава от 0.2 до 0.4 атмосфери.

Автопроизводителите посочват точното налягане в гумата въз основа на многобройни тестове, които обаче са типични за идеалните условия на работа. Но с температурните промени налягането в гумата скача като долар срещу рубла.

Ето защо експертите препоръчват да се следят единиците на манометъра, за да се избегнат сериозни проблеми. И когато стане студено, донапомпайте гумите с една десета над препоръчаното, а когато е горещо, както в случая с настъпващото лято, напротив, свалете налягането с една десета от препоръчаното.

Например, когато навън е 30 градуса, налягането на въздуха в гумите може да се увеличи с до 0.2 бара, което рискува да доведе до преждевременно износване на средната част на протектора, увеличаване на натоварването върху джантата, самата гума и автомобила. Спирачният път също не е толкова добър.

Когато гумата е с по-високо налягане, особено през жегите и ако попадне в дупка или се удари в бордюр, тя може просто да се спука, което да причини инцидент. Освен това пренапомпаните гуми губят сцеплението си с пътната настилка, тъй като контактното петно ​​с повърхността намалява. Резултатът е влошаване на характеристиките на управление и сцепление и увеличаване на спирачния път.

За да се избегнат подобни проблеми, експертите съветват обезвъздушаване на колелата с 0.1 и дори с 0.2 атмосфери. Така автомобилът ще бъде по-стабилен на пътя и следователно по-безопасен. Освен това рискът от повреда на гумите, колелата и шасито на автомобила е сведен до минимум.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Димитър Сотиров ( преди 2 седмици )
    Когато гумите са по твърди разхода на гориво намалява, а когато са по меки в случай на удар в дупка възможно е да се изкриви джанта.
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    А бе ( преди 3 седмици )
    Карайте си колите както си знаете ,после му мислете .
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 4 ми напомпи си гумите с азот и няма да имаш такива проблеми,с азота по магистрала при тези температури отклонението е 1-2 десети,което не оказва никакво влияние,а помпенето с азот е пренебрежимо ниска сума равняваща се на 3-4 кутии цигари.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 3 с нископорфилни гуми си,а се скъпиш да дадеш едни 20-30лева да си ги напомпиш с азот за да нямаш грижи,а да се наслаждаваш на пътуването. Статията е пълна глурост,защото вместо да правиш гимнастики сутрин,обед и вечер,с една малка сума си спестяваш това. Гумите ми също са нископорфилни,при това спортни но не полу или сликове и съм с азот,като при горещини налягането се променя няколко с 2 до 3 десети най-много,което не е фатално,нито при студено нито при много горещо.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    За да нямате такива проблеми и да правите глупости и гимнастики за *** си платете да си напомпите гумите с азот. Това спестява гимнастики за ***.
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    И какво? ( преди 3 седмици )
    изписани адски много тъъпотии и нищо казано - единствено някакво сравнение между америка и русия - това ли е идеята тук ?
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    няма да ви чета ( преди 3 седмици )
    Но с температурните промени налягането в гумата скача като долар срещу рубла.
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    има инертни газове за гуми и не те вълнуват сезоните не се занимаваш с копресори датчици
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Абе тинтири ( преди 3 седмици )
    В статията ти пише да намалиш налягането с 0,1, 0,2, ти минтириш за промени в налягането от 0,5-0,6! Как точно това което твърдиш, че не са глупости ще ти помогне? 0,1 - 0,2 бара едва се хваща от сензора за налягане, повечето реагират при разлика над 0,2. 0,1 - 0,2 бара ще ти отчете като разлика на една и съща гума ако я мериш на различен компресор или с различен манометър! Карайте си гумите по предписание на производителя, проверявайте ги редовно преди и след дълго пътуване и това е!
  • #6
    15 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 3 седмици )
    И как да сложа моята на 2,3 като по прдписание трябва да е на 2,5 при двама чаовека в купето?! На 2,3 сензорите за наляга пищят! Айде да вземеш да се скриеш с универсалните си съвети, а?