IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Регенерираните гуми набират популярност. По-евтини, но дали са безопасни?

Преработката на протектора си има своите предимства, но някои недостатъци

Въпреки че голям брой шофьори вече смениха гумите си със зимни, някои все още чакат да започне да вали сняг. И през този преходен период възникват повечето въпроси относно покупката на нов комплект – наистина ли регенерираните гуми са по-лоши? Да, те са по-евтина алтернатива, но дали са достатъчно безопасни?


зимни гуми Continental


Въпреки че не трябва да се пести от безопасността, на пазара от време на време се предлагат различни решения, които се различават основно по цена. Гумите са единственият елемент, който свързва превозното средство с пътя, затова тяхното състояние е от решаващо значение за постигане на правилно сцепление. Цената обаче също е важна и затова не е изненада, че на пазара се появяват рециклирани гуми (известни още като регенерати).

Какво представляват гумите с преработен протектор?

Постоянно растящите купчини употребявани гуми принудиха инженерите да разработят нов начин, който да им даде втори живот. Процесът на повторна обработка включва премахване на външния слой и нанасяне на нов, което се извършва по два начина:

• студен – предварително вулканизираният протектор е "залепен" за гумата,

• горещ – нанасяне на суров каучуков състав върху подготвената обвивка и след това вулканизиране в преса под високо налягане и висока температура.

Гумите с такъв протектор са по-евтина алтернатива на нов комплект, затова са особено популярни в транспорта с камиони, но вече привлича интереса и на много собственици на автомобили. Въпреки че на пръв поглед е трудно да се разпознае възстановена гума, тя се обозначава с маркировките "Retread" или "Recap" на страничната стена. Освен това, някои производители - като Michelin или Barum, създават гуми с намерението да преработят и пренареждат протектора. Това е посочено от надписа "Regroovable".

Гуми с преработен протектор - предимства и недостатъци

Много по-ниската цена на гумите с протектор води директно до няколко недостатъка. Първо, гумите от този тип тежат много повече, са по-шумни при шофиране и осигуряват по-слабо сцепление, особено на мокри настилки. Съществува и по-голям риск от повреда в корпуса, което пряко застрашава безопасността. Отбелязано е и по-високо съпротивление при търкане, което може да доведе до по-висок разход на гориво.


гуми, регенерат


От друга страна, предимствата включват положително въздействие върху околната среда и много по-екологично чист и приятелски процес на обработка, дори в сравнение с най-евтините нови модели. Интересното е, че не всички гуми са подходящи за повторна употреба. Първо, дебелината на протектора не трябва да е по-ниска от 2-3 мм, а освен това трябва да има същата дълбочина, която служи като основата за повторна обработка.

По-евтиното не винаги е по-добро

Преработените гуми имат както много поддръжници, така и противници. Въпреки че имат предимства и недостатъци, трябва да се признае, че процесът на повторна употреба е ефективен начин да се даде втори живот на гумите. Въпреки това, много по-ниската покупна цена води до забележимо по-лошо качество. Ако обмисляте да ги инсталирате във втора кола, която използвате за малък пробег, главно в града, те ще са почти перфектни.

Колкото по-мощен е двигателят и колкото по-голям е годишният пробег, толкова повече си струва да се обмисли дали предполагаемите спестявания няма да са илюзорни. Комфортът при пътуване не само значително ще се влоши, но и средният разход на гориво ще се увеличи, а прецизността на управлението може да се промени. По-евтиното не винаги е много по-добро.


0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До сноба 10 ( преди 2 седмици )
    До мазния сноб # 10Никой нормален човек, няма да качи децата, семейството си на кола с гуми регенерат.Но мога да ти покажа много "бизнесмени" с претенции, болни от "икономия" на които всичките им служебни коли са на китайски пластмаси, а камионите им едно че стари, но и на регенерати и всякакви изтъркани подметки. Това само в Бг го има. Регенерати за леки коли няма отдавна.Но със S и G класи с гуми на незнайни марки правени в Бангладеш е пълно. Виждал съм, чак гумаджийте им се смеят.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До сноба 10 ( преди 2 седмици )
    До мазния сноб # 10 Колата беше лукс 1930г. 2025г колата е необходимост, която използват всички. Колата била "лукс", не била "право". Според изтрещяната болна психика колата е лукс, който нямат право всички да притежават.Класически комплексар. Не само че ВСЕКИ н.18 има право да бъде собствник и водач, но и също да кара с какъвто си размер джанти и клас гуми желае. Регенерата сам по себе си е икономия, която странно преписахте на бедните. G и S класи с незнайни китайски гуми какво е?
  • #12
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Винаги съм кзвал, че всеки трябва да си купува такава кола, каквато може да поддържа, а не за каквато мечтае! Преди дни видях един "пич" с премиум "джипка" ,ама гумите вече почти сликове. Например едни 20 цолови гуми за джип са доста по-скъпи от 16-17 цолови за кола, така, че като не можеш да поддържаш джип-а да е в добро състояние, не го купувай! Опасен си не само з себе си а и за околните.
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    kekope67 ( преди 2 седмици )
    а стига,това са спомени от соца...
  • #10
    9 rate up comment 3 rate down comment
    до 9 ( преди 2 седмици )
    Точно простия си е. Просто бедния човек често е ***. Бедния с акъл в главата няма да кара кола закърпена с опасни части, колкото да се движи. Той просто няма да кара кола. Колата е лукс, а не право и има съответните си изисквания. Колкото до статията - тя е напълно безмислена. Празно философстване, ако бяха цитирали сравнителен тест тогава щеше да е друго.
  • #9
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 2 седмици )
    Не простия, а бедния.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 2 седмици )
    Б***й Г@#ньо и накладките си рециклира. Простият човек не се интересува от качество, а от икономийки...
  • #7
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 2 седмици )
    За нищо не стават
  • #6
    15 rate up comment 1 rate down comment
    до 3 ( преди 2 седмици )
    Затова по българските пътища редовно има разпаднали се ТИР гуми. При масата, която носят, е престъпление да се регенерират, защото основата на гумата с металните обръчи няма такъв живот.
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 2 седмици )
    Още преди 15-20 г. някои хора караха с такива в БГ леки коли. Не са много популярни, поне в моите среди, но съм сигурен, че някои хора още се изкушават. Все пак съм виждал с очите си как на гумаджийница идва Мерцедес купе със сравнително нормално изглеждащ човек вътре, докато чаках, и попита дали продават гуми на старо. Продадоха му. Става дума за гуми с остатъчен грайфер, които друг шофьор вече е изхвърлил, вероятно заради втвърден материал поради остаряване. Аз също съм изхвърлял такива.