IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Трябва ли да се прави баланс на зимните гуми?

В някои ситуации тази процедура може да бъде пропусната

С настъпването на зимния сезон, вечният въпрос отеква във всеки водач на МПС: Необходимо ли е балансиране на колелата при смяна на зимни гуми? Докато повечето шофьори приемат това като безусловен закон, специалистите по автомобилна техника посочват конкретни ситуации, в които тази процедура може да бъде пропусната, спестявайки време и средства.


гуми


Кога балансът е абсолютно необходим?

Тук няма място за компромиси. Експертите са категорични: ако редувате летните и зимните си гуми върху едни и същи джанти, балансирането е задължително! При всяко демонтиране и монтиране на гумата върху джантата, нейният център на тежестта се променя, което налага прецизна корекция с тежести. Небалансираните гуми водят до неприятни вибрации във волана, преждевременно износване на окачването и, най-важното, компрометират безопасността.

Ключовият момент: Смяна на цели комплекти

Ситуацията се променя из основи, когато става дума за смяна на цели колела – тоест, имате зимни гуми, монтирани на отделен комплект джанти. В този случай, експертните съвети дават зелена светлина за пестене, но при определени условия:

Малък годишен пробег: Ако изминавате сравнително кратко разстояние със зимните гуми – например по-малко от 10 000 километра на сезон, балансирането може да не е необходимо всеки път.

Няма вибрации: Ако през миналия сезон сте карали тези гуми кратко и не сте забелязали никакво осезаемо клатушкане или трептене на волана до пролетта, тогава е напълно логично да си спестите тази процедура.

Теория срещу практика: Тест на пътя

Въпреки че теорията позволява пропуск, експертите препоръчват да следите внимателно работата на автомобила. Най-добрият детектор за дисбаланс е самият шофьор:

Монтирайте гумите, които са ви на отделни джанти и карайте няколко дни. Това е важно, за да може гумата да се възстанови от всякакви деформации, получени при съхранението. Тествайте при различни скорости. Ако не усетите никакви вибрации във волана при високи скорости, тогава не е нужно да се тревожите за баланс.

Дисбалансът на задните гуми е по-труден за усещане, но те обикновено страдат по-малко от неравномерно износване. Във всеки случай, значителен дисбаланс би трябвало да бъде забелязан и игнорирането му е недопустимо.


0 от 500