IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо не трябва да препълвате резервоара на колата си

Превишаването на максималното ниво на гориво застрашава основна система

Повечето шофьори са наясно, че за да се поддържа двигателят здрав, е да се избягва дълго пътуване с почти празен резервоар. Сред рисковете в случая е, че помпата може да засмуче натрупан седимент на дъното и да повреди филтрите и инжекторите. При съвременните автомобили обаче обратното поведение, т.е. препълване на резервоара, също може да причини скъпи щети.


гориво


Проблем в една от основните системи

Проблемът се крие в системата EVAP - акроним, който означава "Evaporative Emission Control System". Тя стана задължителна в Европа от 2019 с навлизането на Euro 6d-Temp стандарта, като е една от технологиите, които са част от системите за контрол на емисиите. За разлика от общоприетото мнение, всъщност емисиите не са само тези от изгорелите газове, но и от изпарението на горивото.

EVAP е доста проста - при съвременните бензинови автомобили горивната капачка е херметически запечатана, а изпаренията се изпускат чрез отделна изпускателна тръба, която води до филтър с активен въглен. Когато двигателят работи и условията са идеални, се отваря клапан за продувка и парите, съхранявани във филтъра с активен въглен, се изпращат във всмукателния колектор и изгарят в двигателя.


EVAP


Системата е проектирана за газове, а не за течности. Но когато резервоарът се напълни над очакваното ниво, бензинът може да влезе в канала и да достигне филтъра с активен въглен, докато не се насити и повреди.

Скъпа подмяна на филтъра

В резултат на това въздухозаборникът за горивна пара вече не работи правилно и автомобилът започва да генерира съобщения за грешки, обикновено съпроводени с неправилна работа на двигателя. За да се реши проблемът, е необходимо да се замени филтърът, който вече не може да се регенерира - операцията може да струва от няколкостотин до над 1000 евро в зависимост от необходимия труд.

Затова, когато помпата изключи и спре да разлива бензин, най-добре е да избягвате добавянето на допълнително гориво. Това е особено вярно през лятото: всъщност в бензиностанциите горивото се съхранява в подземни резервоари при по-ниска температура от външната и когато пристигне в резервоара, се разширява леко, достигайки още по-лесно до отвора, който води към филтъра.


0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Никъде при купуване на кола не е упоменато да не се пълни резервоара до горе. Ако производителя бе сметнал би го упоменал с лепенка с голямо внимание. Значи тези помпи са защитени от попадане на гориво там още от завода,а не да се пишат теми по този въпрос.Сигурно попадането е в резултат на не работещ или дефектен клапан,който затваря и отваря,защото при пълен резервоар,пари няма,а се появяват когато започва да му спада нивото.
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Статията е полезна, да предполага се различните производителите са предвидили все пак някакъв обем след автоматичното изключване на пистолета за зареждане. Попадане на гориво във фитъра с активен въглен, особено системно, прави активния въглен на "дъвка" с последващите неприятни финансови последици.
  • #1
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    А,бе Петре аз от доста години си пълня резервоара до капачката на всичките коли и до сега проблеми нямам.Освен това като изключи помпата за зареждане е от разпенването на горивото,а не ,че резервоара е пълен.