IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Chery подготвя електрическа революция

Твърдотелните батерии на компанията ще увеличат пробега на електромобилите до 1500 км

Китайската компания Chery планира да започне производство на електрически автомобили с твърдотелни батерии (батерии с твърд електролит) през 2027 г. Тази технология ще увеличи пробега на този вид превозни средства до 1500 км.


Chery-1


Мнозина считат твърдотелните батерии за следващия етап в развитието на електрическите автомобили, така че те се разработват както от малки компании, така и от големи автомобилни производители. Chery провежда активна работа в тази насока и планира да покаже първия сериен с такива батерии през 2026 година, а мащабното им производство е насрочено за 2007-ма.

По време на събитието Chery Global Innovation Conference компанията разкри за напредъка си в разработването на твърдотелни батерии. Опитните образци на батериите имат енергийна плътност от 400 Wh/kg, която ще бъде увеличена до 600 Wh/kg през 2025 година, обясниха от компанията.


Nio-1


Въпреки че твърдотелни батерии се разработват от много компании, нито едно такова електрическо превозно средство все още не е пуснато в производство. Прототипите на полутвърди батерии бяха представени тази година от Nio за модела ET7 и от IM Motors за L6.
 

Освен това Chery е разработила нови литиево-железно-фосфатни (LiFePO4) батерии с различни форми, които могат да добавят 400 км пробег само за 5 минути зареждане. Нейните нови квадратни LiFePO4 батерии ще се използват в електромобили с пробег от 200 до 600 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 100 до 200 км. Тройните квадратни батерии пък ще се използват в електрически превозни средства с пробег от 600 до 800 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км. А новите цилиндрични батерии ще се използват в електромобили с пробег от 700 до 1200 км и PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км.

0 от 500
  • #37
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Няма да да чакам ( преди 4 седмици )
    Което пък и отговоря на следващия въпрос. Какъв щеше да е днес света и къде щеше да е Toyota, ако през 2010 когато започна да разработва едновременно и водородът и твърдотелните батерии, беше взела правилното решение? Да избере батериите и да загърби водорода? Да вложи всички сили и средства в батериите? Toyota направи точно обратното. Загърби батериите, патентова всичките си открития за да попречи на останалите и вложи стотици милиарди във водорода. Време и пари хвърлени на вятъра
  • #36
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Още чакам ( преди 4 седмици )
    Някой да ми обясни какви са предимствата на водорода, ако има батерии с 1500 км пробег, които могат да се зареждат за 10 минути дори да е от 10 до 80%? Само технически неграмотен може да избере водорода!
  • #35
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    ПО-БЪРЗО, ПО-ЕВТИНО да бъде ЕЛЕКТРИФИЦИРАН, логично ВОДОРОДЪТ да бъде ПРЕНАСОЧЕН КЪМ ЕНЕРГОЕМКИТЕ производства.... ПО-БЪРЗО, ПО-ЕВТИНО да бъде ЕЛЕКТРИФИЦИРАН, логично ВОДОРОДЪТ да бъде ПРЕНАСОЧЕН КЪМ ЕНЕРГОЕМКИТЕ производства.... ПО-БЪРЗО, ПО-ЕВТИНО да бъде ЕЛЕКТРИФИЦИРАН, логично ВОДОРОДЪТ да бъде ПРЕНАСОЧЕН КЪМ ЕНЕРГОЕМКИТЕ производства.... ПО-БЪРЗО, ПО-ЕВТИНО да бъде ЕЛЕКТРИФИЦИРАН, логично ВОДОРОДЪТ да бъде ПРЕНАСОЧЕН КЪМ ЕНЕРГОЕМКИТЕ производства....
  • #34
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 31 ( преди 4 седмици )
    При положение че на транспорта се пада 1/3 от генерираните от човека въглеродни емисии и е ПО-БЪРЗО, ПО-ЕВТИНО да бъде ЕЛЕКТРИФИЦИРАН, логично водородът да бъде пренасочен към енергоемките производства които генерират останалите 2/3 въглеродни емисии. Основно металургията, производството на цимент и изкуствени торове.
  • #33
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 31 ( преди 4 седмици )
    Защо вадиш думи от контекста? Да беше цистирал всичко? Например трета точка? 3. Мисля че ще се съгласиш, както и всички останали, че дори да започне масов добив на изкопаем водород, дори да е много евтин, то транспорта и съхранението му, са сложен и скъп процес. При положение че на транспорта се пада 1/3 от генерираните от човека въглеродни емисии и е по-бързо, по-евтино да бъде електрифициран, логично водородът да бъде пренасочен към енергоемките производства които генерират останалите 2/3 въгл
  • #32
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 29 ( преди 4 седмици )
    Ти всичко ли приемаш буквално? Да си чувал за понятието сарказъм?
  • #31
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    57 Хи-хи-хиДо коментар #54 Важното е че накрая стигнахме до консенсус по всички въпроси -1.свободен, чист, естествен, природен, изкопаем, златен или както и да го наречем водород, който се добива директно от недрата на земята без никаква преработка, съществува.2. Замяната на ДВГ с каквото и да било, няма да стане от утре както пророкуват антиелектриците, защото това не е действие, а ПРОЦЕС
  • #30
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    57 Хи-хи-хиДо коментар #54 от "
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    21 Хи-хи-хиДо коментар #15 от "Хахахаха":Ако беше така, Toyota никога нямаше да започне да произвежда водородни автомобили. Toyota е най-умния производител и затова имат най-много продажби. Щом те са се захванали значи бъдещето принадлежи на водорода без съмнение. Който не вярва е глупав!
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    #57Хи-хи-хиДо коментар #54 от "