IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia пуска необичаен хибрид с огромен пробег

Niro Tri-Fuel работи и на газ, минава над 1600 км с едно зареждане (ВИДЕО)

Много шофьори имат опасения относно пробега и това е една от причините да избягват изцяло електрическите автомобили. За тях хибридът има повече смисъл, особено ако изминават по-големи разстояния и не искат да се притесняват, че ще останат без електричество.


Kia Niro Niro Tri-Fuel


След като Subaru пусна хибриден Crosstrek, който може да измине 1000 км с едно зареждате, Kia обещава премине границата от 1000 мили (1609 км) с нова версия на свой компактен електрифициран кросоувър. Това е Niro Tri-Fuel, който работи с протап бутан, благодарение на резервоар, монтиран под пода на багажника, където обикновено са намира резервното колела. Резервоарът за LPG може да съхранява 40 литра, докато този за бензин побира 42 литра.

С два пълни резервоара Niro Tri-Fuel може да измине около 1000 мили (1600 километра) – пробег, който все още е недостижим за електромобилите. Дори обикновени дизели трудно ще достигнат подобна цифра, освен ако не се карат съвсем бавно. В случая с KIa трябва да се отбележи, че емисиите на CO2 са намалени с 6% в сравнение с обикновения хибрид.



На първо време новата версия на Niro излиза първо на пазара в Италия, като това е първият пълен хибрид, който може да работи и на LPG. Пред водача има бутон, който се натиска, за да може 1,6-литровият двигател да работи на пропан-бутан и да провери количеството останало гориво.

Четирицилиндровият агрегат с атмосферно пълнене произвежда 90 к.с. и работи с електрически мотор с мощност 43 к.с., който черпи енергия от 1,32-kWh батерия. Комбинирани, двете осигуряват обща системна мощност от 126 к.с. и 265 Нм.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Идеална за някои от коментиращите как обичат да шофират 10-12 часа с 5мин почивка, сега ще могат да ходят на кафе в Германия дори без да губят тези 5 мин.
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    1.5т?? Абсурд или само с чисто ДВГ без газ и е-мотор, батерия. Аз бих казал че е 1.9-2.1т.
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    До 9 - не знам колко ще компенсира ел.мотора с тази малка батерия, а това тежи поне 1.5т празно... не знам... вижда ми се малко
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    1.6L 90 коня е двг по цикъла на аткинсън. Затова е с малка мощност. Така харчи 30% по-малко, върви супер прилично, а електромотора компенсира мощността по неговия си начин. Двг-то по-важно е че атмосферка!
  • #8
    0 rate up comment 5 rate down comment
    1ДiH0-0LDУАЙТ-BOY! ( преди 4 седмици )
    Тия от Дай-ХЮНДай пак са тръгнали да мачкат ЕВР0-скъпарскиэ хитряги и с туй леко малко и подходящо за яко иконом.настроени люде, к. добре си преценяват разходите съвсем удачно влизат в тази ниша с оглед бъдещата финансова криза за всички нас; евентуално що се отнася до големите здрави и луксозни машини те си имат GENESiS, който си е съвсем удачен избор за умните и перспективно здравомислещите драйвери.
  • #7
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Лудория ( преди 4 седмици )
    То хубаво да сложат дизелов двигател, ама как да покрият нормите на евробюрократите?! И това е хибрид, колкото М5 е хибрид с 2 литра разход на 100 км.
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 седмици )
    Абе какъв е този двигател 1.6 л., 90 к.с.?!? Връщат ме във времената на Лада и Москвич :-D
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 ( преди 4 седмици )
    Точно това щях да напиша и аз. Когато става въпрос за дълъг път за какъвто е проектиран този автомобил, ако му бяха сложили дори 200 коня дизелов двигател и 80 л резервоар, този автомобил щеше да е по-лек, по икономичен, по-бърз, по-евтин и да изминава повече километри с едно зареждане. Само предимства и нито един недостатък в сравнение с настоящия автомобил от статията.
  • #4
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    заводска газ и бензин се монтира в Италия още от 20-30 години. Това не е нова технология. Хибрида в случая е само утежняващ цената фактор. Нито пести кой знае колко гориво, нито помага на задвижването. Общо взето тежи и на хартия се води автомобила хибриден. Да не говорим, че емисиите ако колата се кара само на газ са достатъчно ниски и изобщо няма нужда от батерия, ел мотор, една камара електроники и глупости.
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Никакъв шанс, с 40кг газ и 42л бака да мине 1000 МИЛИ (1600км). На газ разхода дори е малко по висок. Така че залагам на около 1000 КМ. Обаче тук идва въпроса - защо по дяволите трябва такива сложни неща? Е-мото, батериа, газ бутилка. вместо да го заместят с 70л бака.