IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia пуска необичаен хибрид с огромен пробег

Niro Tri-Fuel работи и на газ, минава над 1600 км с едно зареждане (ВИДЕО)

Много шофьори имат опасения относно пробега и това е една от причините да избягват изцяло електрическите автомобили. За тях хибридът има повече смисъл, особено ако изминават по-големи разстояния и не искат да се притесняват, че ще останат без електричество.


Kia Niro Niro Tri-Fuel


След като Subaru пусна хибриден Crosstrek, който може да измине 1000 км с едно зареждате, Kia обещава премине границата от 1000 мили (1609 км) с нова версия на свой компактен електрифициран кросоувър. Това е Niro Tri-Fuel, който работи с протап бутан, благодарение на резервоар, монтиран под пода на багажника, където обикновено са намира резервното колела. Резервоарът за LPG може да съхранява 40 литра, докато този за бензин побира 42 литра.

С два пълни резервоара Niro Tri-Fuel може да измине около 1000 мили (1600 километра) – пробег, който все още е недостижим за електромобилите. Дори обикновени дизели трудно ще достигнат подобна цифра, освен ако не се карат съвсем бавно. В случая с KIa трябва да се отбележи, че емисиите на CO2 са намалени с 6% в сравнение с обикновения хибрид.



На първо време новата версия на Niro излиза първо на пазара в Италия, като това е първият пълен хибрид, който може да работи и на LPG. Пред водача има бутон, който се натиска, за да може 1,6-литровият двигател да работи на пропан-бутан и да провери количеството останало гориво.

Четирицилиндровият агрегат с атмосферно пълнене произвежда 90 к.с. и работи с електрически мотор с мощност 43 к.с., който черпи енергия от 1,32-kWh батерия. Комбинирани, двете осигуряват обща системна мощност от 126 к.с. и 265 Нм.


0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 1 час )
    Точно това щях да напиша и аз. Когато става въпрос за дълъг път за какъвто е проектиран този автомобил, ако му бяха сложили дори 200 коня дизелов двигател и 80 л резервоар, този автомобил щеше да е по-лек, по икономичен, по-бърз, по-евтин и да изминава повече километри с едно зареждане. Само предимства и нито един недостатък в сравнение с настоящия автомобил от статията.
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    заводска газ и бензин се монтира в Италия още от 20-30 години. Това не е нова технология. Хибрида в случая е само утежняващ цената фактор. Нито пести кой знае колко гориво, нито помага на задвижването. Общо взето тежи и на хартия се води автомобила хибриден. Да не говорим, че емисиите ако колата се кара само на газ са достатъчно ниски и изобщо няма нужда от батерия, ел мотор, една камара електроники и глупости.
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Никакъв шанс, с 40кг газ и 42л бака да мине 1000 МИЛИ (1600км). На газ разхода дори е малко по висок. Така че залагам на около 1000 КМ. Обаче тук идва въпроса - защо по дяволите трябва такива сложни неща? Е-мото, батериа, газ бутилка. вместо да го заместят с 70л бака.
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    То нали тези нови т.нар. "автомобили" са по-близо до черната и ИТ техниката, отколкото до МП-та, така че следващата мания ще е да си мерят и мега пикселите на камерите за обратно виждане, както се мереха на камерите на ГСМ-ите преди 20 години. Щото големината на дисплеите вече си я мерят. А и тактовата честота на ЦПУ-то в таблото да не забравят.
  • #1
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 часа )
    Забавно е как започнаха да мерят пробега и на ДВГ. Очаквам да прочета за пробега на Голф ТДИ БЕЗ батерия :-)