В света на електрическите превозни средства китайски компании като CATL и BYD отдавна са водещи в производството на батерии. Корейските автомобилни гиганти Hyundai и Kia обаче възнамеряват да променят тази ситуация, като планът им може да направи революция на пазара на електромобили.
Стратегията на Hyundai има за цел да създаде свои собствени батерии до 2027 г., което ще намали зависимостта от китайски доставчици и ще подобри работата на превозните средства. Новият завод в Ансеон ще започне с производството на батерии за прототипи, но плановете са много по-широки. Съоръжението ще има първоначален капацитет от 1 до 2 GWh (гигаватчаса), достатъчен за захранване на приблизително 13 000 електрически превозни средства.
На свой ред Kia също не изостава. Новият електрически автомобил на марката - EV3, произведен в завода EVO, вече привлече вниманието на купувачите с достъпната си цена - само около 30 000 евро. Kia има други модели на хоризонта - като EV4, например. Това е електрически седан, който ще бъде пуснат на пазара през 2024 г. и също ще се произвежда в завода EVO. Този модел ще комбинира технология от EV9 - флагманския SUV на Kia, но се очаква да запази по-достъпна цена, подобна на EV3.
Едно от големите предизвикателства за Hyundai и Kia е създаването на достъпни електрически превозни средства. Kia вече обяви, че работи върху EV1, модел, който ще бъде пуснат в продажба през 2027 г. с прогнозна цена под 25 000 евро. Преди това, през 2026 г., се очаква да пристигне EV2, чиято цена трябва да бъде около 30 000 евро.
Успоредно с това Hyundai също се движи в тази посока с пускането на Hyundai Casper - малък електрически автомобил, който се очаква да пристигне в Европа на цена между 20 000 и 25 000 евро и с пробег от около 300 км.
Южнокорейските производители работят активно за намаляване на разходите и развитие на технологията за батерии, което представлява сериозна заплаха за доминацията на китайските марки на ключови пазари като Европа и САЩ.