IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai и Kia отправят предизвикателство към китайците

Корейските марки късат със зависимостта от батериите и готвят революция при EV моделите

В света на електрическите превозни средства китайски компании като CATL и BYD отдавна са водещи в производството на батерии. Корейските автомобилни гиганти Hyundai и Kia обаче възнамеряват да променят тази ситуация, като планът им може да направи революция на пазара на електромобили.


Hyundai Ioniq 6


Стратегията на Hyundai има за цел да създаде свои собствени батерии до 2027 г., което ще намали зависимостта от китайски доставчици и ще подобри работата на превозните средства. Новият завод в Ансеон ще започне с производството на батерии за прототипи, но плановете са много по-широки. Съоръжението ще има първоначален капацитет от 1 до 2 GWh (гигаватчаса), достатъчен за захранване на приблизително 13 000 електрически превозни средства.

На свой ред Kia също не изостава. Новият електрически автомобил на марката - EV3, произведен в завода EVO, вече привлече вниманието на купувачите с достъпната си цена - само около 30 000 евро. Kia има други модели на хоризонта - като EV4, например. Това е електрически седан, който ще бъде пуснат на пазара през 2024 г. и също ще се произвежда в завода EVO. Този модел ще комбинира технология от EV9 - флагманския SUV на Kia, но се очаква да запази по-достъпна цена, подобна на EV3.

Едно от големите предизвикателства за Hyundai и Kia е създаването на достъпни електрически превозни средства. Kia вече обяви, че работи върху EV1, модел, който ще бъде пуснат в продажба през 2027 г. с прогнозна цена под 25 000 евро. Преди това, през 2026 г., се очаква да пристигне EV2, чиято цена трябва да бъде около 30 000 евро.

Успоредно с това Hyundai също се движи в тази посока с пускането на Hyundai Casper - малък електрически автомобил, който се очаква да пристигне в Европа на цена между 20 000 и 25 000 евро и с пробег от около 300 км.

Южнокорейските производители работят активно за намаляване на разходите и развитие на технологията за батерии, което представлява сериозна заплаха за доминацията на китайските марки на ключови пазари като Европа и САЩ.


0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И не ще правим технологична революция в бг като си построим ам хемус защото ще стане на 60 години.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Скоро няма да си купя електрокар ,за мен са много скъпи .100к + лв. тук един за нищо ги няма ,все едно заплатата му е 10 к !?
  • #5
    7 rate up comment 8 rate down comment
    DikoFF ( преди 2 месеца )
    Нещо са се объркали. До 2027г Китайците вече ще са в космоса, то със седмици се развиват новите технологии. Това 2027 все едно е другия век...смях голям...теа корейци...мале
  • #4
    5 rate up comment 8 rate down comment
    1-дртийУАЙТB0Y! ( преди 2 месеца )
    Що се касае до цената, KIA e-GT 430 KW AWD Long Range, както е цялото име на модела, няма как да бъде евтин и у нас електромобилът се продава за 162 400 лв. Българското представителство на корейската марка обаче предлага модела с ценово предимство до 25 000 лв за налични на склад автомобили. Гаранцията е 7 години или 150 000 км
  • #3
    4 rate up comment 10 rate down comment
    1-дртийУАЙТB0Y! ( преди 2 месеца )
    И както съвсем наскоро изрично Г0 и подчертах, тези юнаци ведно с GENESiSA нема да имат стигане, щото като се освободят от всякаква зависимост и се утвърдят като най-прогрессивно развиващият се автомобилен гигантски конгломерат заедно с джапан-Т0Y0ТАта просто ще бъдат без K0HKYPEHЦИЯ! Между другото, тук срещнах инфото че цената на КИА-6 е къмто 162 хилки в лева, к. си е ЖИВ ШОК, след като бензинката G70 на GENESiSA стартира под 120 хил. в Джърмани, а пък малкото СУВ-4Е G60 започва откъм 135 хил.
  • #2
    19 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    То и в Европа се строят заводи за батерии, макар малко бавно. Едно им е хубаво на китайците, че в крайна сметка ще принудят всички да правят батерии (и то в големи количества) и ще ускорят прехода към електромобилите.
  • #1
    7 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Тесла умре.