В близко бъдеще представянето на автомобилната индустрия вероятно вече няма да се измерва с обема на продажбите, но за момента надпреварата между производителите продължава. И на пазар, който непрекъснато се балансира чрез съюзи и придобивания, има само една сигурност - Toyota остава кралят на света.
Това съобщава изданието Motor1, което прави анализ на продажбите за 2022 г. Той показва, че японският гигант запазва лидерството по продажби пред групата Volkswagen, докато третият в класирането през 2021 г. - алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi, отстъпва мястото си на Hyundai-Kia.
Глобалните продажби през 2022 година (ГАЛЕРИЯ):
Благодарение на марката Toyota, но също така и на Lexus, Daihatshu и Hino, световният лидер е единственият, който продава над 1- милиона автомобила - 10 483 024 срещу 10 495 548 през 2021 г.
Volkswagen пострада повече от кризата с компонентите, отколкото своя конкурент. Като се съберат продажбите на всички марки – включително премиум-брандове като Audi, Porsche и Bentley, както и на търговски превозни средства и камиони от марки, резултатът на германската група леко надхвърли 8 260 000 продадени превозни средства, което е 7% спад в сравнение с 2021 г.