В близко бъдеще представянето на автомобилната индустрия вероятно вече няма да се измерва с обема на продажбите, но за момента надпреварата между производителите продължава. И на пазар, който непрекъснато се балансира чрез съюзи и придобивания, има само една сигурност - Toyota остава кралят на света.
Това съобщава изданието Motor1, което прави анализ на продажбите за 2022 г. Той показва, че японският гигант запазва лидерството по продажби пред групата Volkswagen, докато третият в класирането през 2021 г. - алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi, отстъпва мястото си на Hyundai-Kia.
Глобалните продажби през 2022 година (ГАЛЕРИЯ):
Промяната в класацията се отнася за третото място, което Renault-Nissan-Mitsubishi загуби не само заради кризата к компонентите, но и заради прекратяване на операциите в Русия, предизвиквано от нахлуването на нейните войски в Украйна. В алианса влизаше и руската марка Lada, която осигуряваше половината продажби (около 500 000) на вътрешния пазар.
Това беше достатъчно за Hyundai да заеме трето място, благодарение на отличните резултати на марките Hyundai и Kia, които с 3,9 и 2,9 милиона продадени автомобила отбелязаха ръст съответно от 1,4% и 4,6%. Ръстът на цялата група е 2% - до 6,5 милиона автомобила.