В близко бъдеще представянето на автомобилната индустрия вероятно вече няма да се измерва с обема на продажбите, но за момента надпреварата между производителите продължава. И на пазар, който непрекъснато се балансира чрез съюзи и придобивания, има само една сигурност - Toyota остава кралят на света.
Това съобщава изданието Motor1, което прави анализ на продажбите за 2022 г. Той показва, че японският гигант запазва лидерството по продажби пред групата Volkswagen, докато третият в класирането през 2021 г. - алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi, отстъпва мястото си на Hyundai-Kia.
Глобалните продажби през 2022 година (ГАЛЕРИЯ):
Резултатът на групата Stellantis, която иска да стане четвъртият по големина производител в света, падна с повече от 11%, но холдингът се задържа на пето място. Веднага след него, редом на Ford, са китайските гиганти SAIC и FAW. Те се възползваха главно от колапса на General Motors (спад на продажбите с 43%), която прекрати някои от дейностите си извън САЩ и сега се намира в перод на сложно преструктуриране.
SAIC (на снимката) се изкачи обратно до шесто място въпреки малко по-ниските продажби, докато FAW се изкачи с две позиции до осмо място благодарение на увеличението на продажбите с 16%. Продажбине на Ford нараснаха с повече от 6%, което изкачи концерна с две места нагоре.