Корейският концерн Hyundai-Kia представи нови технологии, които допринасят за по-ефективно отопление и охлаждане на салона. Те намаляват консумацията на енергия от задвижващия агрегат, което е особено важно за електрическите превозни средства, съобщава CarBuzz.
Автомобилният производител показа общо три разработки, като при първата охлаждащият нанофилм е залепен към стъклото. Така той предотвратява проникването на топлина отвън и в същото време я отвежда от вътрешността. В същото време не променя степента на прозрачност на прозорците. Следователно, за разлика от тонирането, използването му ще бъде законно във всяка страна.
Филмът се състои от три слоя. Два от тях отразяват слънчевата енергия, третият излъчва в средния инфрачервен диапазон на дължина на вълната. Според разработчиците филмът може да понижи температурата в колата с 12 градуса по Целзий.
Друга технология, наречена „лъчисто отопление“, включва инсталиране на допълнителен инфрачервен нагревател в областта на краката. Той работи заедно с традиционен нагревател, но намалява натоварването върху него с 17%. Елементите се нагряват до 110 градуса по Целзий, но специалната защита елиминира риска от изгаряне. А в една кола може да се монтират няколко от тези нагреватели.
Третото развитие беше стъкло с метализирано покритие. Последният е по-ефективен за отопление от традиционния филм. В описанието се казва, че размразяването е четири пъти по-бързо и изисква 10% по-малко енергия. Освен това стъклото блокира най-малко 60% от UV радиацията.
Представените решения може да се появят в серийните електрически автомобили на концерна Hyundai-Kia в близко бъдеще. Преди това те ще трябва да преминат през редица тестове.
Американската компания GoSun излезе със сгъваем комплект слънчеви панели, които покриват по-голямата част от повърхността на автомобила и в същото време предпазват интериора му от прегряване в горещ ден. При подходящо време той ще осигури до 50 „безплатни“ километра пробег дневно.