IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Скенер с изкуствен интелект открива проблем в колата за секунди

Новата технология не само повишва ефективността, но и спестява време (ВИДЕО)

Изкуственият интелект (Al) вече е проникнал в автомобилите ни като част от информационно-развлекателния софтуер, но потенциалът му е много по-голям. Примера за това и системата, възприета от няколко дилърства в САЩ, като Findlay Cadillac в Лас Вегас, използващи AI за първоначални проверки на превозни средства. Тази технология демонстрира способността на изкуственият интелект да изпреварва и превъзхожда хората, без да отнема работни места.


скенер


Findlay Cadillac в Хендерсън е първият дилър в Лас Вегас, който инсталира автоматизирана система за проверка на превозни средства, разработена от компанията UVEye. Тази технология вече е внедрена в 300 представителства в САЩ, като значително повишава ефективността и намалява времето за чакане.

Процесът е много лесен и не отнема повече от минута. Клиентът минава през голям скенер, който прави множество снимки на автомобила от всички ъгли – включително долната част. След това изображенията преминават през AI софтуер, който забелязва всякакви дефекти по екстериора, гумите и видимите механични компоненти.



Около 30-45 секунди по-късно клиентът получава „пълен доклад за състоянието“ на своя автомобил. В зависимост от констатациите, механиците на дилъра могат да се справят с всички потенциални проблеми, като гарантират, че колата е безопасна за пътищата.

Процесът може да се опише като „сканиране с ядрено-магнитен резонанс за автомобили“. Според Еманюел Епино, генерален мениджър на Findlay Cadillac поддържаната от изкуствен интелект система е „доста точна, като тя често открива неща, които понякога механиците може дори да не успеят да намерят“.



Даниел Франдсен от UVEye каза, че тяхната автоматизирана система за проверка на превозни средства може бързо да открие дефекти като теч на масло, което обикновено изисква много повече време за повдигане на превозното средство и щателна проверка от техник. В случая с Findlay Cadillac използването на на AI не води до загуба на работни места в сервиза. Вместо това той създава допълнителна работа за механиците, занимавайки ги с ремонти, които иначе биха останали незабелязани.

Според генералния мениджър „единственият човек, който може да има болезнена срещата с изкуственият интелект, е клиентът“, заради потенциални разходи, ако системата посочи неизвестен преди това дефект. Все пак той отбеляза, че е по-добре потенциалните проблеми с колата да бъдат открити преждевременно, за да могат да бъдат лекувани, преди да причинят проблеми на пътя.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ами ( преди 1 ден )
    Той 25 г. Голф 3 няма нужда от тази технология, защото по него просто нищо не се разваля. Моя скоро навърши 30 г. и е в пълна изправност.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Дори и теч на масло е трудно да се открие, преди време като отидох да сменял масло и откачиха пластмасовата *** под картера и плуваше в масло. За да е стабилна цялата е на кутиики и маслото ги беше напълнило.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Това е за хора, които не обръщат внимание на локвата масло под колата. Удобно, ако не искаш да вдигаш всяка кола на лифта, но е само за улеснение на сервиза.
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 4 дни )
    Интересно ми е как ще интерпретира AI Балканските елементи - свински опашки и тел - като дефекти или като тунинг?
  • #1
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Глупости без край... ( преди 4 дни )
    Представям си я тази технология изправена срещу 25 г. Голф 3 с пернишка регистрация и всички "екстри" произтичащи от това!Няма да успее даже да се изключи, а направо ще даде фира, окончателно и безвъзвратно!