Американският производител Ford започна да внедрява изкуствен интелект (AI) за контрол на качеството в производството. Компанията вече използва системата за изкуствен интелект Vision, базирана на платформата Maximo от IBM, която е в състояние да открива различни недостатъци на конвейера - от кривини по панелите на каросерията до липсата на табели с имена.
Електронният „контролер“ представлява обикновен мобилен телефон, който прави снимки на частите. Той вече е доказал своята ефективност и Ford разчита на AI, за да подобри качеството на своите автомобили.
През 2023 г. всеки месец заводът на Ford във Ван Дайк е имал средно по 40 монтирани на свои автомобили маслени помпи с дефектни гумени уплътнения. През април 2024 г., след използването на AI, не е регистриран нито един такъв случай, което показва колко ефективна е новата технология.
Изкуственият интелект е в състояние да открие 463 вида производствени грешки, включително деформация на панелите на каросерията и липсващо резе на вратата. AI също така ще забележи дали модел с определена конфигурация е получил грешна табелка, ако е поставена неправилно или изобщо липсва. Системата прави снимки на компоненти, които сравнява с 30 други изображения на нормални или дефектни части. Необходими са й само две секунди, за да открие грешката.
Изкуственият вече се използва в 20 завода по света, като във Ford се надяват, че технологията ще помогне на компанията да намали броя на сервизните акции. През последните 3 години Ford е лидер сред американските производители по този показател.