IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ford научи изкуствения интелект да открива дефекти в производството

Компанията се надява, че така ще престане да бъде рекордьор по сервизни акции

Американският производител Ford започна да внедрява изкуствен интелект (AI) за контрол на качеството в производството. Компанията вече използва системата за изкуствен интелект Vision, базирана на платформата Maximo от IBM, която е в състояние да открива различни недостатъци на конвейера - от кривини по панелите на каросерията до липсата на табели с имена.


Ford


Електронният „контролер“ представлява обикновен мобилен телефон, който прави снимки на частите. Той вече е доказал своята ефективност и Ford разчита на AI, за да подобри качеството на своите автомобили.

През 2023 г. всеки месец заводът на Ford във Ван Дайк е имал средно по 40 монтирани на свои автомобили маслени помпи с дефектни гумени уплътнения. През април 2024 г., след използването на AI, не е регистриран нито един такъв случай, което показва колко ефективна е новата технология.

Изкуственият интелект е в състояние да открие 463 вида производствени грешки, включително деформация на панелите на каросерията и липсващо резе на вратата. AI също така ще забележи дали модел с определена конфигурация е получил грешна табелка, ако е поставена неправилно или изобщо липсва. Системата прави снимки на компоненти, които сравнява с 30 други изображения на нормални или дефектни части. Необходими са й само две секунди, за да открие грешката.

Изкуственият вече се използва в 20 завода по света, като във Ford се надяват, че технологията ще помогне на компанията да намали броя на сервизните акции. През последните 3 години Ford е лидер сред американските производители по този показател.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Румбо ( преди 6 месеца )
    Форд-най-посредствената кола!Обаче посредствените винаги оцеляват....
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    То не е само до сервизни кампании. Някой използват понякога инжинерни решения дето по-биха подхождали на дизайнер, работещ в киндерд сюрприз. Тея дни търсих мнения за бензинови даунсаизната мотори, от един конкретен консорц., имаше умопомрачаваши мнения на база опит.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    а кога, кога!!? ( преди 6 месеца )
    ще присадите поне изкуствен интелект на Пепи Шекера
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    То май... ( преди 6 месеца )
    Тойота беше рекордьор по сервизни акции, сега Мерцедес та и БМВ са по стъпките й. На компаниите които правят сервизни акции им пука за качеството и надеждноста на продукта им!. Пазете се от такива които не правят! Да сте чували рено-неудачия да има сервизна акция? А ги вижте на кое място са в класациите ...
  • #1
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Алекс ( преди 6 месеца )
    Дано AI помогне на Форд най-накрая да произведе качествен автомобил.Досега не му се получава.