IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Chery подготвя електрическа революция

Твърдотелните батерии на компанията ще увеличат пробега на електромобилите до 1500 км

Китайската компания Chery планира да започне производство на електрически автомобили с твърдотелни батерии (батерии с твърд електролит) през 2027 г. Тази технология ще увеличи пробега на този вид превозни средства до 1500 км.


Chery-1


Мнозина считат твърдотелните батерии за следващия етап в развитието на електрическите автомобили, така че те се разработват както от малки компании, така и от големи автомобилни производители. Chery провежда активна работа в тази насока и планира да покаже първия сериен с такива батерии през 2026 година, а мащабното им производство е насрочено за 2007-ма.

По време на събитието Chery Global Innovation Conference компанията разкри за напредъка си в разработването на твърдотелни батерии. Опитните образци на батериите имат енергийна плътност от 400 Wh/kg, която ще бъде увеличена до 600 Wh/kg през 2025 година, обясниха от компанията.


Nio-1


Въпреки че твърдотелни батерии се разработват от много компании, нито едно такова електрическо превозно средство все още не е пуснато в производство. Прототипите на полутвърди батерии бяха представени тази година от Nio за модела ET7 и от IM Motors за L6.
 

Освен това Chery е разработила нови литиево-железно-фосфатни (LiFePO4) батерии с различни форми, които могат да добавят 400 км пробег само за 5 минути зареждане. Нейните нови квадратни LiFePO4 батерии ще се използват в електромобили с пробег от 200 до 600 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 100 до 200 км. Тройните квадратни батерии пък ще се използват в електрически превозни средства с пробег от 600 до 800 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км. А новите цилиндрични батерии ще се използват в електромобили с пробег от 700 до 1200 км и PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км.

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Бъдещето ( преди 4 седмици )
    "Освен това Chery е разработила нови литиево-железно-фосфатни (LiFePO4) батерии с различни форми, които могат да добавят 400 км пробег само за 5 минути зареждане. " Този цитат автоматично изпарява всички мечти за водородно бъдеще на автомобилната промишленост. Изведнъж НИКОГА, на гуруто Тойода за онези невъзможни 30% пазарен дял на електромобилите, се превръща в "УТРЕ". Посочете един недостатък на електромобил който е по-лек от автомобил с ДВГ и изминава същите километри с едно зареждане?
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Въпрос ( преди 4 седмици )
    Към антиматематиците. Ако през 2030 година вече има електромобили които изминават 1500 км с 10 минути зареждане на цената на автомобил с ДВГ или хибрид, колко мислите че ще е пазарният дял на последните? А когато към уравнението добавим и по технологично изостаналите батерии за които става въпрос в края на статията, които зареждат само 400 км за пет минути и имат от 600 до 1200 км пробег, но са по-евтини от автомобил с ДВГ? Вие лично бихте ли си купили по-скъпия автомобил с ДВГ?
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 2 ( преди 4 седмици )
    Можеш да бъдеш сигурен, че това няма да бъде постигнато през 2027 година. Но всъщност какво значение има дали ще е 2027 или 37? Важното е, че е технически възможно и един ден ще бъде постигнато, което напълно обезсмисля всички останали разработки. Ако Европа имаше добри държавници, вече щяха да са видяли това и да вложат всички сили и средства Европа да е основният производител на тези батерии, дори това да и коства трилиони субсидии и държавни помощи през следващите няколко години..
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Поправете ме ( преди 4 седмици )
    Тогава електромобилите ще са по-леки от автомобил с ДВГ, но за сметка на това ще са по-бързи ще изминават по-голямо разстояние с едно зареждане, и най-лошото, че ще МОГАТ да се зареждат по-бързо от бензинов автомобил, което даже НЕ Е НУЖНО. Ако веднъж на една две седмици се допълва заряда на батерията от най-евтиния източник с каквато и да е мощност, няма да има практическа нужда от зареждане на дълги разстояния. В батерията ВИНАГИ ще има поне 1 000 км пробег
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Поправете ме ( преди 4 седмици )
    Ако греша? 600Wh/kg означава 60kWh/100кг? Тоест 120kWh батерия ще тежи само 200 кг. Тоест батерията с капацитет 360kWh, която е способна да измине 1500 км по магистрала и почти 3 000 км градско ще тежи 300 кг - два пъти по-малко от днешните батерии.
  • #2
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Това са само обявления, такива сме ги слушали от 100 места, ще разберем реално кога и какво ще постигнат
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Браво ( преди 4 седмици )
    Когато производството започне през 2027, от Toyota ще има от къде да копират за своите твърдотелни батерии. То даже няма да е копиране, а ще правят като с автомобилите - ще лепят табелки Toyota на проектиран от други компании автомобил.