fallback

Chery подготвя електрическа революция

Твърдотелните батерии на компанията ще увеличат пробега на електромобилите до 1500 км

Китайската компания Chery планира да започне производство на електрически автомобили с твърдотелни батерии (батерии с твърд електролит) през 2027 г. Тази технология ще увеличи пробега на този вид превозни средства до 1500 км.

Мнозина считат твърдотелните батерии за следващия етап в развитието на електрическите автомобили, така че те се разработват както от малки компании, така и от големи автомобилни производители. Chery провежда активна работа в тази насока и планира да покаже първия сериен с такива батерии през 2026 година, а мащабното им производство е насрочено за 2007-ма.

По време на събитието Chery Global Innovation Conference компанията разкри за напредъка си в разработването на твърдотелни батерии. Опитните образци на батериите имат енергийна плътност от 400 Wh/kg, която ще бъде увеличена до 600 Wh/kg през 2025 година, обясниха от компанията.

Въпреки че твърдотелни батерии се разработват от много компании, нито едно такова електрическо превозно средство все още не е пуснато в производство. Прототипите на полутвърди батерии бяха представени тази година от Nio за модела ET7 и от IM Motors за L6.  

Освен това Chery е разработила нови литиево-железно-фосфатни (LiFePO4) батерии с различни форми, които могат да добавят 400 км пробег само за 5 минути зареждане. Нейните нови квадратни LiFePO4 батерии ще се използват в електромобили с пробег от 200 до 600 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 100 до 200 км. Тройните квадратни батерии пък ще се използват в електрически превозни средства с пробег от 600 до 800 км, както и в PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км. А новите цилиндрични батерии ще се използват в електромобили с пробег от 700 до 1200 км и PHEV/EREV с пробег от 150 до 300 км.

fallback
  • #4
    Поправете ме ( преди 5 часа )
    Тогава електромобилите ще са по-леки от автомобил с ДВГ, но за сметка на това ще са по-бързи ще изминават по-голямо разстояние с едно зареждане, и най-лошото, че ще МОГАТ да се зареждат по-бързо от бензинов автомобил, което даже НЕ Е НУЖНО. Ако веднъж на една две седмици се допълва заряда на батерията от най-евтиния източник с каквато и да е мощност, няма да има практическа нужда от зареждане на дълги разстояния. В батерията ВИНАГИ ще има поне 1 000 км пробег
  • #3
    Поправете ме ( преди 5 часа )
    Ако греша? 600Wh/kg означава 60kWh/100кг? Тоест 120kWh батерия ще тежи само 200 кг. Тоест батерията с капацитет 360kWh, която е способна да измине 1500 км по магистрала и почти 3 000 км градско ще тежи 300 кг - два пъти по-малко от днешните батерии.
  • #2
    анонимен ( преди 5 часа )
    Това са само обявления, такива сме ги слушали от 100 места, ще разберем реално кога и какво ще постигнат
  • #1
    Браво ( преди 6 часа )
    Когато производството започне през 2027, от Toyota ще има от къде да копират за своите твърдотелни батерии. То даже няма да е копиране, а ще правят като с автомобилите - ще лепят табелки Toyota на проектиран от други компании автомобил.
fallback
Последни