IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият водороден влак в света се върна към... дизела

Проблеми с доставките на водород доведоха до спешно възкресение на старите локомотиви

Първата в света действаща водородна железница бе принудена да се върне обратно към дизела заради недостиг на гориво, съобщават медиите в Германия. През август 2022 железопътният оператор EVB замени 15 дизелови локомотива, обслужващи линии в северната част на страната, с 14 иновативни локомотива с водородни горивни клетки, произведени от Alstom. В началото на този септември обаче компанията бе принудена по спешност да пусне обратно в експлоатация пет дизелови машини, за да компенсира недостига на водородно гориво. Някои от водородните влакове все още се движат, но с намалена сериозно дължина на композициите, за да се икономисва гориво.
  
   
водороден влак, горивна клетка, Германия, Alston
  
         
Въведените преди две години водородни влакове се зареждат с гориво, което е отпаден продукт от производството на химическия завод на Dow Chemical в Щаде. Оттам водородът се откарва с камиони до зарядната станция на влаковете в Бремерфьорде, където се съхранява в резервоар под високо налягане. Не става съвсем ясно от какво е предизвикано сегашното временно прекъсване в доставките. Планът е в бъдеще влаковете да се зареждат със "зелен" водород, произведен на място в Бремерфьорде от електричество от възобновяеми източници, но инсталацията още не е завършена.

14-те локомотива Coradia iLint имат обхват от 1000 километра с едно зареждане. Проектът бе изцяло финансиран с публични средства - 8.4 млн. евро от федералното правителство и 85 млн. от правителството на провинция Долна Саксония.

Догодина германският проект вече няма да е единствен в Европа. Четири френски провинции вече поръчаха 12 водородни влака Regiolis, чиито изпитания вървят в момента и които ще влязат в редовна експлоатация в началото на 2025 по линиите Лион - Клермон-Феран, Дижон-Оксер-Авайон, Дижон-Корбини, Страсбург-Нидерброн и Тулуза-Люшон.
  
     

0 от 500
  • #38
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Мижави ( преди 4 дни )
    Тука се напълни с малограмотни олифрени Те му говорят за горивни клетки и водород *** комунистче от Вми Ленинн си знае бутала и лагери. Е как да не го утепеш такова смотано едно.
  • #37
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Чакам ( преди 4 дни )
    Но няма да те чакам някой да каже след като 50% не са вярни а това са техните данни, които повтарят като мантра за последните 4-5 години, колко % от енергията на горивото се превръща в механична енергия която създава силите които натискат буталото. Ако има някаква грешка в запетайките, не казвайте че е грешно, ако правете грешката с правилното изказване, което ще използвам и аз в бъдеще, да не се излагам като аматьор пред професионалисти като вас!
  • #36
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Бисерна огърлица ( преди 4 дни )
    Забавно е как никовете се сменят, но бисерите продължават. Според антифизиците антиелектриците, 50% КПД не означава, че 50% от енергията е отишла за задвижване на буталото, което е очевидно и от сметките, а означавало, че само 50% от горивото било изгоряло. Пак не разбират, че не е горивото, а РАЗШИРЕНИТЕ при изгарянето му газове вършат РАБОТАТА. Механичната РАБОТА. Нютоните, който натискат буталото. Да видя правилно ли съм разбрал, при 6,6% КПД сметнато от Гост, 93,4% от горивото НЕ ИЗГАРЯ?
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 4 дни )
    Нашият приятел пак греши,изпаднал в обяснителен режим с опит да замаже поредната си грешка.Няма такъв двигател,който изгаря само половината от горивото в цилиндъра.Другата половина къде отива,в резервоара ли се връща или излита през ауспуха?Такъв двигател с 50% изгаряне ще е канцерогенен и незаконен за ползване.
  • #34
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Факт ( преди 4 дни )
    50% кпд няма. При 50% кпд означава че имаш 50% енергиина загуба. Което е невъзможно. Само енергията необходима за връщане на буталата от долна в горна мъртва точка е 50% без да брпим остатъчните топлинни загуби.Двг няма повече от 20-30% кпд.
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Тротинетка,от 900 милилитра гориво за час ще изкараш 18 квт на 30 февруари в сряда.Ще са нужни 1,8 л/ч или 0,9л/половин час.Манекена на Дънинг Крюгер не може да смята.Само на пълно натоварване и високи обороти ще изкараш 50% КПД,с минимално натоварване и минимални обороти КПД е много по ниско.
  • #32
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 4 дни )
    Същото при което и дизела минава несъществуващите 1300км
  • #31
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Долен ( преди 4 дни )
    "До долния ( преди 1 минута )Бъркаш изминава 1000км с пълни 5кг" това в ежедневието при градско шофиране и движение по магистрала или по онзи начин по който Тесла минава 1078 км с едно зареждане с 98kWh?
  • #30
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Господин инженер ( преди 4 дни )
    "Гост ( преди 7 минути )Автомобил потегля без газ,с 800 оборота на първа скорост с 10 км/ч и разход 0,9 л/ч.Теслю изкара въртящ момент 215 Нм,с 50% КПД и 18 квт "мощност върху буталата ". Когато един професионалист, за какъвто се представяш, чуе подобно твърдение от аматьор като мен какъвто се представям, обикновено казва правилните термини и поправя сметките на аматьора. Или му казва че аналогията му е грешна и дава правилна, с правилните термини и сметки.. ти професионалист ли си?
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 4 дни )
    Бъркаш изминава 1000км с пълни 5кг