IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият водороден влак в света се върна към... дизела

Проблеми с доставките на водород доведоха до спешно възкресение на старите локомотиви

Първата в света действаща водородна железница бе принудена да се върне обратно към дизела заради недостиг на гориво, съобщават медиите в Германия. През август 2022 железопътният оператор EVB замени 15 дизелови локомотива, обслужващи линии в северната част на страната, с 14 иновативни локомотива с водородни горивни клетки, произведени от Alstom. В началото на този септември обаче компанията бе принудена по спешност да пусне обратно в експлоатация пет дизелови машини, за да компенсира недостига на водородно гориво. Някои от водородните влакове все още се движат, но с намалена сериозно дължина на композициите, за да се икономисва гориво.
  
   
водороден влак, горивна клетка, Германия, Alston
  
         
Въведените преди две години водородни влакове се зареждат с гориво, което е отпаден продукт от производството на химическия завод на Dow Chemical в Щаде. Оттам водородът се откарва с камиони до зарядната станция на влаковете в Бремерфьорде, където се съхранява в резервоар под високо налягане. Не става съвсем ясно от какво е предизвикано сегашното временно прекъсване в доставките. Планът е в бъдеще влаковете да се зареждат със "зелен" водород, произведен на място в Бремерфьорде от електричество от възобновяеми източници, но инсталацията още не е завършена.

14-те локомотива Coradia iLint имат обхват от 1000 километра с едно зареждане. Проектът бе изцяло финансиран с публични средства - 8.4 млн. евро от федералното правителство и 85 млн. от правителството на провинция Долна Саксония.

Догодина германският проект вече няма да е единствен в Европа. Четири френски провинции вече поръчаха 12 водородни влака Regiolis, чиито изпитания вървят в момента и които ще влязат в редовна експлоатация в началото на 2025 по линиите Лион - Клермон-Феран, Дижон-Оксер-Авайон, Дижон-Корбини, Страсбург-Нидерброн и Тулуза-Люшон.
  
     

0 от 500
  • #58
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Тоест с увеличаване на оборотите 2 пъти, мощността и загубите също ще пораснат два пъти и мощността от 18 kW при 800 оборота при 1600 оборота ще стане 36 киловата. Пет пъти повече обороти, пет пъти повече мощност и пет пъти повече загуби - 90kW. Следователно автомобилът на гости на ако има 0,9 л разход на празен ход при 800 оборота, при 5200 оборота на празен ход би трябвало да има 6,5 пъти повече разход - 5,85л/ч , което лесно може да провери веднага и да сподели, ако не беше психопат.
  • #57
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 дни )
    От 0,9 л/ч при 800 оборота и 10км/ч се получават мощност 9 квт, въртящ момент 7,16 Нм.Като умножиш по предавателните числа на първа скорост и диференциала 7,16.3.3,3,3=70 Нм на полуоските.С 10 км/ч гумите се въртят с 83,3 оборота.Мощност се получава 0,618 квт.От изчислената мощност за преодоляване на съпротивлението е 0,612 квт.Кпд 0,6/9=6,6%
  • #56
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Плюс минус ( преди 3 дни )
    Коментар с хейт от гостенина и минусче означава че той и всичките му никове са съгласни до тук с казаното, няма какво да добавят, да поправят или да е отрекат, но просто не им харесва, защото осъзнават в каква грешка са били досега. Да им дам и друга гледна точка. Ако съпротивителните сили на коляновия вал при работният ход на буталото са 215 нютон метра, то те са приблизително толкова при почти всякакви обороти и лесно може да се сметне разхода на празен ход и загубите за всякакви обороти
  • #55
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 дни )
    Това е нашият спейшълист Теслю, всезнаещ,всеможещ и винаги прав дори когато греши.
  • #54
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 53 ( преди 3 дни )
    Вместо да се подиграваш всеки път, просто кажи правилния термин за да го използвам. Колко пъти помолих да ме поправите ако греша, и да мълчите и да се заврете в дупките ако не можете да поправите грешката. След като не я поправите очевидно няма грешка. Или и ти като гостенина смяташ че мощността се ПОЯВЯВА чак, когато се превърне във въртящ момент, а силите, които движат буталото НЕ ИЗВЪРШВАТ РАБОТА и съответно не може да се измери мощност? Съсипахте я тази физика!
  • #53
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Хехех тротинетка, мощност на буталата хахаха
  • #52
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    За неразбралите, от 1,007 л на час, което е 10,07kWh енергия, при 56% КПД буталата работят с мощност 22,5568kW независимо от оборотите и въртящият момент. Те са само следствие. Оборотите ще се качат или намалеят, докато се изравнят с товара и оттам нататък ще се задържат постоянни, ако товара е постоянен.
  • #51
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 50 ( преди 3 дни )
    56% от КАКВО? От входящата 22,5568kW или изходящата 0,6kW мощност? То по принцип 56% са невъзможни на изхода при каквото и да е натоварване!
  • #50
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Хехех тротинетка,с 800 оборота и малко натоварване 56% КПД са невъзможни.
  • #49
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Явно нашенеца не знае че в Европа заводите затварят или намаляват работното натоварване през лятото и от там идва временното забавяне на доставките.