IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият водороден влак в света се върна към... дизела

Проблеми с доставките на водород доведоха до спешно възкресение на старите локомотиви

Първата в света действаща водородна железница бе принудена да се върне обратно към дизела заради недостиг на гориво, съобщават медиите в Германия. През август 2022 железопътният оператор EVB замени 15 дизелови локомотива, обслужващи линии в северната част на страната, с 14 иновативни локомотива с водородни горивни клетки, произведени от Alstom. В началото на този септември обаче компанията бе принудена по спешност да пусне обратно в експлоатация пет дизелови машини, за да компенсира недостига на водородно гориво. Някои от водородните влакове все още се движат, но с намалена сериозно дължина на композициите, за да се икономисва гориво.
  
   
водороден влак, горивна клетка, Германия, Alston
  
         
Въведените преди две години водородни влакове се зареждат с гориво, което е отпаден продукт от производството на химическия завод на Dow Chemical в Щаде. Оттам водородът се откарва с камиони до зарядната станция на влаковете в Бремерфьорде, където се съхранява в резервоар под високо налягане. Не става съвсем ясно от какво е предизвикано сегашното временно прекъсване в доставките. Планът е в бъдеще влаковете да се зареждат със "зелен" водород, произведен на място в Бремерфьорде от електричество от възобновяеми източници, но инсталацията още не е завършена.

14-те локомотива Coradia iLint имат обхват от 1000 километра с едно зареждане. Проектът бе изцяло финансиран с публични средства - 8.4 млн. евро от федералното правителство и 85 млн. от правителството на провинция Долна Саксония.

Догодина германският проект вече няма да е единствен в Европа. Четири френски провинции вече поръчаха 12 водородни влака Regiolis, чиито изпитания вървят в момента и които ще влязат в редовна експлоатация в началото на 2025 по линиите Лион - Клермон-Феран, Дижон-Оксер-Авайон, Дижон-Корбини, Страсбург-Нидерброн и Тулуза-Люшон.
  
     

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До функционално негр ( преди 4 дни )
    "Гост ( преди 7 минути )Теслю пак завъртя фурнаджийската лопата." След като показа неграмотността си, сега показваш коктейл от функционална неграмотност и дихотомично мислене. Защо смяташ, че едното изключва другото? Това което си цитирал е в на празен ход при нулево натоварване на двигателя, а вторите сметки са същите, но при добавени 600 вата които самият ти сметна за движение с 10 км в час. Кое не разбра? В първия случай имаш 0 % КПД, А при добавяне на малко натоварване 5,8% КПД
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 4 дни )
    Теслю пак завъртя фурнаджийската лопата.Аутомедия.Тойота и Хюндай обединяват сили.14.09.2024 г. #83.амонимен."То пък многото смятане че при 50% КПД от 0,9 л получаваш 18 киловата мощност върху буталото,което при 800 оборота са 215 Нютон метра".
  • #16
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Факт ( преди 4 дни )
    Немаката мечта светът да ползва дизелА бе тапатси немски на всеки е ясно че сте тъпнарод и нищоюосвен дизела нямате. Но човечеството няма да ви чака а върви напред.В Света има Огромен излишък на ел енергия. в един кг водород има повече енергия от в един кг дизел. Бъдещето е ясно.
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Манекена на Дънинг Крюгер с нова теория 50% КПД на изгаряне.Такова понятие не съществува,такъв двигател няма да може да мине ГТП.
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 дни )
    Аз пък си мисля какво ще стане ако му гръмне резервоара, напр. ако дерайлира
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    За водорода ( преди 4 дни )
    Всяко едно съхранение на енергия, включително съхранението във вид на КИНЕТИЧНА ЕНЕРГИЯ, за която научихте преди седмица и още не сте разбрали Какво точно е това. Все пак в учебника по ДВГ никъде не пише нито за кинетична енергия нито за каквато и да е енергия! Всичко там е в киловати, нали? Та ако се върнем на енергията и ефективността, в кинетична енергия се съхранява 85% от енергията и от съхранени 1000 kW могат да бъдат върнати 850kW. Водородът има 30% КПД и ще върне само 300kWh
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Да повторя ли още няколко пъти за да го разбереш - 5,89% КПД на двигателя. Толкова бутате нивото че трябва да ти задам задача за първи клас. 5,89 повече или по-малко е от 10? Защо продължаваш да ми обясняваш, че съм прав, не можеш да намериш грешка, ама не си съгласен с мен?
  • #11
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До 8 ( преди 4 дни )
    Ти функционално неграмотен ли си? Изчислил съм ти черно на бяло "а на ИЗХОДА 0,6kW и 7,165 N.m. 50% КПД на изгаряне и 5,89% КПД на двигателя. " Да повторя за да схванеш.5,89% КПД на двигателя 5,89% КПД на двигателя5,89% КПД на двигателя5,89% КПД на двигателя5,89% КПД на двигателя5,89% КПД на двигателя5,89% КПД на двигателя5,89% КПД на двигателя5,89% КПД на двигателя5,89% КПД на двигателя5,89% КПД на двигателя5,89% КПД на двигателя5,89% КПД на двигателя
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Димов ( преди 4 дни )
    Ти да видиш другите му идеи....Да си монтираме микро ТЕЦ в мазето и да продаваме ток на комшиите, топлата вода е бонус.Да вложиш половин милион в Тесли,за да изкараш 30 лв от тях.Големи идеи има нашия Титанични бих казал.
  • #9
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До Димов ( преди 4 дни )
    Правиш ли разлика между мощността и въртящия момент, които буталото предава на коляновия вал и изходящата мощност и въртящ момент за които ти говориш? Научете се най-накрая да правите разлика между мощност и енергия! Хайде избери си подходящо според тебе КПД и сметни с него мощността и въртящият момент който буталото предава на коляновия вал? Стига празни приказки без съдържание. Дай практически пример и кажи стойности, защото иначе думите ти са без стойност!