IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla Cybetruck се разпадна... при обикновено теглене

Част от носещата рама на уж работния пикап се оказа от обикновен алуминий

В пълно отрицание на уверенията на Илон Мъск, че Tesla Cybertruck е "надеждна работна машина"", нашумелият електрически пикап буквално се разпадна при опит да изтегли друг автомобил на буксир. Клипчето на YouTube канала WhistlinDiesel, в което Cybertruck и обикновен бензинов Ford F-150 се подлагат на брутално тежки изпитания, стана интернет сензация и направи над 7 милиона гледания само за едно денонощие.
  
     
Tesla Cybertruck, WhistlinDiesel, Тест
  
       
WhistlinDiesel е каналът на влогъра Коди Детуайлър, който се прочу с леко палячовските си "тестове", след които автомобилите рядко оцеляват. Но в конкретния случай Cybertruck се изложи дори не по време на изпитанията, а докато вършеше съвсем обичайната работа за един пикап - да изтегли друг автомобил. Докато се мъчеше да издърпа заседналия F-150, въжето изтръгна цялата задна част на Cybertruck. Детуайлър отначало помисли, че е заминала само бронята, но огледът показа, че цялата рама се е разкъсала. Компонентите, на които е монтирана куката за теглене, видимо са не от високоякостна стомана, а от алуминий.
  
    
Tesla Cybertruck, WhistlinDiesel, Тест
  
        
Възможно е конструкцията на електрическата Tesla да е пострадала вече в някое от предишните изпитания, но все пак такова качество на рамата е притеснително - особено с оглед на уверенията на компанията, че пикапът има теглителна сила до 5000 килограма.

Все пак в някои изпитания Cybertruck се представи по-добре от бензиновия F-150 - например когато Детуайлър прикрепи пластичен експлозив към корпуса. При форда взривът разкъса огромна дупка в ламарината, докато направената от стомана Tesla устоя.
  
    
WhistlinDiesel, Тест, Ford F-150
  
        
Коди Детуайлър обяви, че е направил много опити да се свърже с Tesla и да ги предупреди за някои недостатъци, които е открил в автомобила, но от компанията продължили да го игнорират. "Тук има критични дефекти, които трябва да се оправят", твърди влогърът.
  
     

 

0 от 500
  • #89
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 86 ( преди 1 месец )
    По-слаб на Какво бе гостенино? На опън? Като удариш джантата в бордюра това open ли е? Като удариха теглича от долната страна с цялата тежест на пикапа в третата минута и половина и счупиха бронята още на дърветата, а след това повториха същия удар и на бетонните тръби, преди да използват синджир за да нанесат рязък финален удар, вместо да използват въже или колан, които се ползват обикновено за да омекотят удара, дали става въпрос за якост на опън? Дали е имало някаква пластична деформация?
  • #88
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Ще се счупи,като носещата рама е направена от алуминий.Ако беше стоманена щеше да издържи.Всеки метал при опън/натиск, огъване се чупи,ако преминеш границата на провлачане.
  • #87
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Гост ( преди 1 минута )Металите са еластични до границата на провлачане.След тази граница настъпва пластична деформация и метала се скъсва." Браво гостенино, научил си нещо в споровете. Но вместо да кълвеш от Уикипедия и да отговаряш на незададени въпроси, дай ясен и конкретен еднозначен отговор на ясния и конкретно зададен въпрос - имало ли е пластична деформация преди счупването като гледаш клипа? Освен това, пластичната деформация не е непременно свързана със скъсване. Може да е разтягане
  • #86
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Алуминия е по лек от стоманата и 3 пъти по слаб.Затова джантите от стомана са от тънка ламарина,алуминиевите са лети и по дебели от стоманените.
  • #85
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 81 ( преди 1 месец )
    Господин психопат шизофреник пишещ с различни никове, я кажи как се чупи пластичен материал като алуминия? Или раздвоението на личността не е само при никовете А и при твърденията и се извърташ на 180 градуса. Още малко и ще включиш на режим психопат и ще започнеш да твърдиш че от самото начало си обяснявал че алуминия се чупи, а аз греша без да казваш какво греша защото това е първоначалното мое твърдение.. този цирк сме го играли стотици пъти и ви знам номерата.
  • #84
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Металите са еластични до границата на провлачане.След тази граница настъпва пластична деформация и метала се скъсва.
  • #83
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Колкото и да се мъчиш да обясняваш,Теслю продължава да пита и пита.Без въглища(кокс) няма ч у г у н.Желязната руда може да я стопиш без кокс,но ще си остане само желязо.За да стане ч у г у н трябва въглерод,а той идва от кокса.
  • #82
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 79 ( преди 1 месец )
    Я питай гумаджията, че очевидно разбира повече и от инженерите. Алуминиевите джанти огъват ли се или се чупят? Защото според тукашните инженери алуминият е по-пластичен от стоманата и се огъва по-лесно от нея. Тоест е невъзможно да бъде счупена алуминиева джанта. Така пишело в Уикипедия.
  • #81
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Митгеястър ( преди 1 месец )
    Ми не.Шасито се счупи при тегленето.
  • #80
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Този уж truck е проектиран от нещо като кръжока "Млад техник". Това е демострационен прототип, който не е готов за серийно производство. Подобни(и по-сериозни) слабости в кострукцията не са изненада.