IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на нови електромобили в Европа продължават да падат

Стагнацията се усеща особено силно на най-големия пазар на континента

Продажбите на нови електрически превозни средства в Европейския съюз са намалели с 12% през май в сравнение с миналата година, съобщава Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).


електромобили


В Германия, който най-големият пазар на електромобили в ЕС, продажбите са спаднали с 30%. Местните власти спряха субсидиите за закупуване на електрически превозни средства от декември 2023 г., което доведе до 16% спад в продажбите тази година.

Като цяло продажбите на автомобили в ЕС също паднаха с 3% през май, вторият спад тази година. В по-широката зона, която включва Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ), продажбите са паднали с 2,6%, съобщава агенция Reuters.

Търсенето на електрически превозни средства в Европа намалява след няколко години на растеж. Конкуренцията за производство на по-достъпни модели нараства и Европейската комисия заяви, че ще въведе временни тарифи до 38,1% върху електрически автомобили от Китай от юли.

Въпреки това, електрифицираните превозни средства, включително напълно електрически модели, хибриди и plug-in хибриди, представляват 48,9% от всички нови регистрации на леки автомобили в ЕС през май, спрямо 46,2% година по-рано. Дялът на изцяло електрическите превозни средства спадна до 12,5%, докато този на хибридите се повиши до 29,9%.

ACEA заяви, че стагнацията на пазара на електрически превозни средства е била очаквана, но се предвижда продажбите да нараснат от 2025 г., когато влязат в сила новите цели на ЕС за емисиите от превозни средства.


0 от 500
  • #39
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 седмица )
    Винаги ама винаги съм казвал че съм скептичен че Тесла може да продаде 20 милиона автомобила на година през 2030 въпреки че е напълно възможно да ги произведе и ти доказах, че може още докато пишеше с истинското си име инженер Радев. Това беше преди повече от пет години. Пет години се опитваш да лъжеш какво съм казал. Единственото което казвам че от 2015 ръстта на продажбите на Тесла е повече от 50% и това е лесно да се сметне само психопат отрича реалността и фактите. Такъв ли си? Докажи?
  • #38
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 36 ( преди 1 седмица )
    Тоест вярваш, че Тесла е произвеждала по 80 хиляди автомобила на месец за първите пет месеца и заради намаляващите продажби, тази година ще продаде по-малко от милион бройки общо? Тоест по-малко отколкото само Тесла модел У за миналата година? Правилно ли съм те разбрал? В това ли ВЯРВАШ? Защото доколкото си спомням 400 хиляди продадоха още първото тримесечие. Доста голям застой ще е било през следващите два месеца? Сигурно затова са напълнили паркингите и не продават нито една бройка, нали?
  • #37
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    МитЕто е за доктор Гълъбова.Мъск сам се отказа от целта да произвежда по 20 млн. Тесли до 2035.Сектанта Теслю обаче няма задна скорост,не се отказва.Всезнаещ, всеможещ и винаги прав, дори когато греши.
  • #36
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Проста статистика ( преди 1 седмица )
    За 2024г. За първите 5 месеца включително, Тесла е продала 400к електрички. За същия период BYD продава по 150к на месец! само електрички. За същия период общо (само ел. + хибриди) е продала 1300к. Усещате ли разликата? А все още не продават в САЩ и ЕС масово. Теслата се продава, където няма китайци. Щом стъпят те, дори това, че се произвежда в Китай не и помага. Мъск го разбра това още края на 2023, и за това загуби интереса към тях. Само да си вземе парите 56 милиарда USD заплата, и финито.
  • #35
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 1 седмица )
    Тротинетка, фактът че все още вярваш в 50% годишен ръст на Тесла говори за умопомрачение. Това и нарко Мъск вече не го повтаря, ами смени мантрите че щели да правят роботи и изкуствен интелект. Показателно е също че наричаш другите псхопати, а очевидно тук най-големия псохопат си ти.
  • #34
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ако не можеш да се сетиш Как се смята геометрична прогресия си спомни примера с езерото в което гост засади площта на земята плюс площта на всички планети на съседните галактики около и млечния път включително с лилии с Примера който даде и ви сметнах в движение за 30 секунди. По същата формула можеш да сметнеш колко автомобила трябва да бъдат произведени тази година при 50% ръст. Имаш ли топки (в превод глокаж) да кажеш резултата? А дано ама надали. Важното е да лъжеш и манипулираш, знаейки че г
  • #33
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До турбо ( преди 1 седмица )
    Тоест пак се извърташ като фурнаджийска лопата и задаваш въпроси на които аз отговарям но ти не отговаряш на въпросите? Като например Колко е годишният ръст на Тесла от 2014 година до днес? За всеки антиматематик все още е над 50% и е малко вероятно да падне под 50% и до края на годината. Ти поне не беше психопат, докажи че още не си и отговори колко е? Нали можеше да смяташ? Или не можеш? Сметни колко процента са?
  • #32
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Хайде сега господа психопати, кажете си прогнозите за 2024 година? Или ви е страх че ще сбъркате и ще се наложи да си признавате? Ето аз казвам че продажбите намаляват и ще намаляват в определени месеци, точно както беше с продажбите на Тесла миналата година. В Европа имаше месеци в които не влизаха дори в топ 20 по продажби, но накрая Тесла беше най-продавания автомобил в Европа. Я си кажете тогавашните прогнози? Ще си признаете ли грешката? Един психопат никога не си я признава следователно ..
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Това са лъжи! Крйано дените подменят статистики, лъжат, заплават! Хора! БРАТЯ, СЕСТРИ, НЕБИНАРНИ И ПРОЧИЕ! Не се хващайте на лъжите им!
  • #30
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Живанши ( преди 1 седмица )
    До колкото разбрах от собственици на елки с хубав обхват е, че са постоянно в стрес на дълъг път - ще стигнат ли до станцията, ще работи ли... Трябва да карам по-леко за да стигна. Някви напрежонки, които за хора с високи доходи (само такива могат да си позволят *** в БГ) са абсолютно излишни.