IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на нови електромобили в Европа продължават да падат

Стагнацията се усеща особено силно на най-големия пазар на континента

Продажбите на нови електрически превозни средства в Европейския съюз са намалели с 12% през май в сравнение с миналата година, съобщава Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).


електромобили


В Германия, който най-големият пазар на електромобили в ЕС, продажбите са спаднали с 30%. Местните власти спряха субсидиите за закупуване на електрически превозни средства от декември 2023 г., което доведе до 16% спад в продажбите тази година.

Като цяло продажбите на автомобили в ЕС също паднаха с 3% през май, вторият спад тази година. В по-широката зона, която включва Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ), продажбите са паднали с 2,6%, съобщава агенция Reuters.

Търсенето на електрически превозни средства в Европа намалява след няколко години на растеж. Конкуренцията за производство на по-достъпни модели нараства и Европейската комисия заяви, че ще въведе временни тарифи до 38,1% върху електрически автомобили от Китай от юли.

Въпреки това, електрифицираните превозни средства, включително напълно електрически модели, хибриди и plug-in хибриди, представляват 48,9% от всички нови регистрации на леки автомобили в ЕС през май, спрямо 46,2% година по-рано. Дялът на изцяло електрическите превозни средства спадна до 12,5%, докато този на хибридите се повиши до 29,9%.

ACEA заяви, че стагнацията на пазара на електрически превозни средства е била очаквана, но се предвижда продажбите да нараснат от 2025 г., когато влязат в сила новите цели на ЕС за емисиите от превозни средства.


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Така е ( преди 1 седмица )
    Психопатите постоянно се опитват да ми сложат тези думи в устата но не могат да дадат цитат. Дават един единствен в който смятам че е възможно да бъдат произведени 20 милиона бройки, но изказвам съмнения че могат да намерят толкова клиенти. Моята те завинаги е била, че дъга ще продължи да се продава и след 2035 година за автомобилни ентусиасти които могат да си го позволят и забрана няма да има. Винаги съм говорил, че над 50% от продажбите ще станат електромобили след като се изравнят цените.
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 1 седмица )
    Продажбите на електрически автомобили ще продължи да падат,ако забраната за продажба на нови двг след 2035 отпадне.
  • #7
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 седмица )
    Хех, Тесльо, пак си прекалил с фантазиите. Опорката не беше ли че минаваме на 100% електромобили до 2030 и Тесла ще произвеждат по 20 милиона? А пък Тойота ще е фалирала дотогава?
  • #6
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До пет ( преди 1 седмица )
    Браво шваба, имаш напредък. Преди години обясняваше че до 5-10 години светът ще премине към водород, а колите на батерии нямат шансове срещу бързото зареждане с водород, после нямаха шансове, защото бъдещето принадлежи на хибридите, а днес вече се примиряваш че хибридите ще оцелеят максимум 10 години и светът ще премине на ток. Харесва ми това твое ново мислене. Сега ще кажеш че винаги за това си говорил, А аз съм грешил Когато съм казвал че светът ще премине на ток през 2050. Познах ли?
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 седмица )
    Тесльо, никой не е длъжен да субсидира електротащайгите. Спадът в продажбите е връщане към нормалната икономическа логика. Плиткоумните зелени талибанщини са опасни за технологичното ниво на Европа. Така субсидираха дизела, сега виждаме резултата - абсолютна неадекватност на европейските производители при хибридите, които са най-удачната технология към момента, и ще продължат да бъдат поне още едно десетилетие.
  • #4
    8 rate up comment 3 rate down comment
    случаен минувач ( преди 1 седмица )
    Ами ще падат. Хората си искат ДВГ. За мене най-екологични са тези с фабричен метан. Не зная защо обаче метанстанциите намаляват. Това вече е политика.
  • #3
    15 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 1 седмица )
    Субсидията от държавата в Германия беше 4 500, а не 10 000 и 70% от пазара не е Германия така, че и преувеличаваш и го правиш като полезен *** на Русия
  • #2
    21 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 1 седмица )
    Сега Украйна ли ще обвиняваш, че електромобилите са в застой? Викаш ако Украйна капитулира веднага електромобилите ще поевтинеят с 10 000 евро хайде стига идиотщини
  • #1
    4 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Сега ще се появят антиелектриците които ще се престорят на изненадани, че в първите месеци след като цените на електромобилите се увеличиха с 10 хиляди евро по волята на политиците които пренасочиха тези пари към Украйна, продажбите на електромобили засега намаляли. Пак ще се направят на обидени и да разбрали и няма да отговорят на въпроса Какво мислят за продажбите за цялата 2024 година? Дали продажбите на електромобили ще се увеличат или ще намалеят спрямо 2023? Като бройки и пазарен дял?