IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на нови електромобили в Европа продължават да падат

Стагнацията се усеща особено силно на най-големия пазар на континента

Продажбите на нови електрически превозни средства в Европейския съюз са намалели с 12% през май в сравнение с миналата година, съобщава Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).


електромобили


В Германия, който най-големият пазар на електромобили в ЕС, продажбите са спаднали с 30%. Местните власти спряха субсидиите за закупуване на електрически превозни средства от декември 2023 г., което доведе до 16% спад в продажбите тази година.

Като цяло продажбите на автомобили в ЕС също паднаха с 3% през май, вторият спад тази година. В по-широката зона, която включва Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ), продажбите са паднали с 2,6%, съобщава агенция Reuters.

Търсенето на електрически превозни средства в Европа намалява след няколко години на растеж. Конкуренцията за производство на по-достъпни модели нараства и Европейската комисия заяви, че ще въведе временни тарифи до 38,1% върху електрически автомобили от Китай от юли.

Въпреки това, електрифицираните превозни средства, включително напълно електрически модели, хибриди и plug-in хибриди, представляват 48,9% от всички нови регистрации на леки автомобили в ЕС през май, спрямо 46,2% година по-рано. Дялът на изцяло електрическите превозни средства спадна до 12,5%, докато този на хибридите се повиши до 29,9%.

ACEA заяви, че стагнацията на пазара на електрически превозни средства е била очаквана, но се предвижда продажбите да нараснат от 2025 г., когато влязат в сила новите цели на ЕС за емисиите от превозни средства.


0 от 500
  • #29
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    В Европа може но в САЩ Аустрейлия и тн растат
  • #28
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 27 ( преди 1 седмица )
    Аз да не съм психопат като вас за да не отговарям на въпроси и да не си стоя зад думите? Разбира се че си стоя зад думите тогава. За януари месец за който говориш беше точно така. Също така си Стоян зад прогнозата, че през 2024 година ще бъдат продадени повече електромобили отколкото през 2023. А ако не бъдат продадени няма да се отрека от прогнозата си и ще си призная че съм сбъркал и не се сбъднала. Има и такава вероятност. Не съм психопат като вас да не си признавам грешките.
  • #27
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Друга опорка на Теслара беше, че имало спад спрямо предишния месец обаче спрямо миналогодишния имало увеличение и ние сме били неостри антиматематици и ни лъжели кое е увеличение, кое е намаление. Още ли е така, бе Мите? Още ли си стоиш зад думите, че ще има повече продадени електрички през 2023 спрямо 2024? Отоговори! Отговори! Отговори! Виждам не отговаряш. Явно не искаш да си признаеш, че си сбъркал като един типичен "психопат" (или каквото там обявяваш всеки път), ха-ха-ха.
  • #26
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 1 седмица )
    Тесльо,не съм врачок и не правя прогнози.Мен ме интересува цената сега,до 2035 г. може вече и да съм гушнал чимшира. За 50% ръст на Тесла всяка година не позна.
  • #25
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Фурнаджийската лопата пак се завъртя. Преди твърдеше че увеличаването на производство ще свали цените на батериите и електрокарите.Сега пак обърна лопатата,намаляването на производството щяло да свали цените.
  • #24
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Само адреналинката електричка остана да вярва в ръста на продажбите на електрокари.
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Исках да кажа че по същата логика народа се избива да купува пикапи след кат Ф150 е в топ 10 в света.
  • #22
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Единствената причина Модел У да е най-продаваният автомобил е че е единственият масов електромобил извън Китай. Това е все едно да кажеш народа се избива да купува Форд Ф150 - и той влиза в топ 10 в световните продажби.
  • #21
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 19 ( преди 1 седмица )
    Ако не виждаш, означава едно единствено нещо. Просто си сляп. След като не виждаш попитай някой който вижда, Дали пък най-продавания автомобил в Европа и в света за миналата година не беше SUV на Tesla? Наистина някои неща трябва да ви избодят очите за да ги видите и продължавате да обяснявате пред клетката на жирафа че таково животно нема и никога няма да е възможно да има! Забързването на продажбите С помощта на субсидии беше политическо решение, забавянето също. Но посоката е ясна бързо или б
  • #20
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 18 ( преди 1 седмица )
    Напълно пазарно, в момента фотоволтаиците произвеждат четири пъти по-евтина енергия от вече изплатен АЕЦ и около 12 пъти по-евтина енергия от новоизграден АЕЦ. За въглишна енергия дори без да отчитаме въглеродните квоти, да говорим ли? Колко пъти да правя аналогията с батериите, за да я разберете? Припомнете си абсолютно всички глупости които изприказвахте за скъпата възобновяема енергия за последните 10 години и отвращението ви от нея? Някои хора още приказват по инерция със същата реторика.