IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на нови електромобили в Европа продължават да падат

Стагнацията се усеща особено силно на най-големия пазар на континента

Продажбите на нови електрически превозни средства в Европейския съюз са намалели с 12% през май в сравнение с миналата година, съобщава Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).


електромобили


В Германия, който най-големият пазар на електромобили в ЕС, продажбите са спаднали с 30%. Местните власти спряха субсидиите за закупуване на електрически превозни средства от декември 2023 г., което доведе до 16% спад в продажбите тази година.

Като цяло продажбите на автомобили в ЕС също паднаха с 3% през май, вторият спад тази година. В по-широката зона, която включва Великобритания и Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ), продажбите са паднали с 2,6%, съобщава агенция Reuters.

Търсенето на електрически превозни средства в Европа намалява след няколко години на растеж. Конкуренцията за производство на по-достъпни модели нараства и Европейската комисия заяви, че ще въведе временни тарифи до 38,1% върху електрически автомобили от Китай от юли.

Въпреки това, електрифицираните превозни средства, включително напълно електрически модели, хибриди и plug-in хибриди, представляват 48,9% от всички нови регистрации на леки автомобили в ЕС през май, спрямо 46,2% година по-рано. Дялът на изцяло електрическите превозни средства спадна до 12,5%, докато този на хибридите се повиши до 29,9%.

ACEA заяви, че стагнацията на пазара на електрически превозни средства е била очаквана, но се предвижда продажбите да нараснат от 2025 г., когато влязат в сила новите цели на ЕС за емисиите от превозни средства.


0 от 500
  • #59
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Митгеястър ( преди 1 седмица )
    Всеки който противоречи на Митгеястър е обявен за психопат.Митгеястър се е самопроизвел за доктор,подобно на Доктор Неделчова бивш еврокомисар.
  • #58
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 57 ( преди 1 седмица )
    Мълчи си, за да не те гръмне някой, като онзи който представи онази течност която се смесва с вода и замества бензина. Публична тайна е че на всеки 10 зареждания се налива по един литър масло за охлаждане на батерията, но зелените това го крият и ще те гръмнат като нищо ако го оповестяваш публично. Лошото е че това масло струва 100 лв литъра и се изпарява от високите температури и замърсява въздуха повече от дизелов автомобил. Мръсните тайни на зеленистите.
  • #57
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 56 ( преди 1 седмица )
    Коя безсмислица? Това че гост на 56% годишен ръст от 2014 до 2023 казва, че е под 50% въпреки че му е сметнато 20 пъти Но въпреки това продължава да лъже, манипулира и клевети. Това че тенденцията в момента е към намаляване на този процент, не променя историческите факти че досега годишния среден ръст е 56% с всичките му падения и възходи. Както и клеветите, че съм вярвал в 20 милиона, независимо че винаги съм изказвал скептицизма си, въпреки че е възможно да се случи на теория.
  • #56
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Голям купон е в този чат. Пълно е с цветущи изказвания. Надявам се говорите от опит особено за зареждания и разходи по автомобили с ДВГ, Хибриди и електрически автомобили. Наскоро видях реклама на масло за ел. коли за охлаждане на батерии!!!!! Дали наистина поддръжката на електричка е нулева? Да не се окаже че поддръжката за охлаждане на батерията е 1000 лв на 2 години?
  • #55
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 53 ( преди 1 седмица )
    Забелязваш ли че бърбориш безсмислици
  • #54
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    А иначе гостенина вярва, че средния процент на ръста се смята така - средноаритметично 55+59+50+32+142+49+36+87+47+38=595/10= 59,5% среден ръст за последните 10 години. Ето че дори по неговата математика за средноаритметично на процент, ръста за последните 10 години е повече от 50%. По всички възможни математики е над 50% но гостенина продължава да твърди че е по-малко от 50% с всичките си никове и самоличности. Не стига че психопат, а и шизофреник. Аз предвидих че ръста ще се забави през 2025
  • #53
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Какви вярвания? Аз да не съм сектант като вас? Аз говоря с цифри и факти. Погледни гост който вярва напук на цифрите и фактите? На 56% ръст от 2014 до 2023 обяснява че: "2014-55%, 2015-59%, 2016-50%, 2017-32%, 2018-142%, 2019-49%, 2020-36%, 2021-87%, 2022-47%,2023-38%. Както виждаш няма 50% ръст ВСЯКА година,а геометричната прогресия върви НАДОЛУ." ЛЪЖЕ ЛЪЖЕ МАЖЕ МАНИПУЛИРА, ВЪПРЕКИ ФАКТИТЕ.
  • #52
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Митьо Бустеров остава единствения верващ за ръста на Тесла,който тази година ще е отрицателен.Дори гуру Мъск се усети и се отказа.Но и сам тесльо е войн.
  • #51
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    2014г.33000бр.2015г.49500бр.2016г.74250бр.2017г.111375бр.2018г.167063бр.2019г.250594бр.2020г.375891бр.2021г.563836бр.2022г.845754бр.2023г.1268631бр.2024г.1902946бр.2025г.2854419бр.2026г.4281629бр.2027г.6422444бр.2028г.9633666бр.2029г.14450498бр.2030г.21675748бр.
  • #50
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 седмица )
    Това са си моите прогнози за 50% ръст на производството от 2020 година натам, които очевидно не водят до 20 милиона продажби през 2030 година. Това е съвсем отделен спор В момента говорим за това дали Тесла е постигнала 50% ръст от 2014 насам, откакто сама си е поставила този план. Правиш ли въобще разлика между моя прогноза и планове на Тесла за 50% ръст и исторически факти? В случая кое от трите коментираме? Мога да дам и истинската таблица публикувана десетки пъти и преди и след твоя цитат.