IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов проблем с колите в ЕС - GSM-мрежата им приключва през 2030

Милиони автомобили остават без системата за спешни повиквания, която е задължителна

Европейският съюз все още не е решил голям проблем, който засяга стотици хиляди автомобили на континента. Той е свързан с GSM-мрежата, осигуряващ спешните повиквания eCall, благодарение на която при инцидент превозните средства се свързват със спасителните служби.


eCall


В момента по-голямата част от европейските телекомуникационни компании продължават да изключват 3G мрежата - нещо, което трябваше да се случи преди година, но срокът беше удължен до края на 2024 г. Така тя ще изчезне, но това не важи за по-старото 2G, за което властите в ЕС поискаха от операторите да продължат да поддържат. Първоначално то трябваше да бъде изключено през 2026 г., но все още няма яснота дали това ще се случи.

Големият проблем е, че изключването ще засегне огромен брой автомобили на целия европейски континент, тъй като тяхната система за спешни повиквания работи именно през тази мрежа. Тези превозни средства, които разполагат с eCall, базиран на 3G, при прекъсване на тази мрежа ще продължат да работят на 2G, известна още като GSM.

Засега е известно, че използването на тази мрежа е удължено до 2030 г., като ЕС търси помощ от производителите на автомобили с молба те да надстроят модеми с 2G и 3G технология до 4G и 5G мобилни мрежи. Не е ясно обаче кой ще отговаря за адаптирането на системата, тъй като тя е задължителна за всички автомобили.

Разбира се, автомобилните компании няма да поемат подобен разход, освен ако ЕС не субсидира тези разходи. Ако това не стана, проблемът отново пада върху собствениците на превозни средства, които ще бъдат принудени да сменят колата, си, дори тя да бъде в добро състояние, тъй като ЕС забранява движението на автомобили без eCall.



 

0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Какъв е проблема, след като мнозинството от сегашните коли имат срок на годност, който ще изтече преди 2030г?
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Сигурно мъката им е, че ще изчезне един канал за следене. Ама така е като меринджеи и юристи се мешат в инженерни дейности. Сещай се колко са им читави и останалите регулации.
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    От де пък разбрахте, че ЕС забранява движение на коли без еCall? От 2018 са направили задължително на всички коли, които се продават, да има такова нещо, но това не прави колите без СИМ карта автоматично на скрап. Мойта е от 2021, ама въобще не знам да има подобна дивотия. Явно
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Някой ше ми обясни ли кои коли го имат тва щото ауди а 4 го нема тва моля обяснете ми наистина сериозно
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 2 - Нокия имат имат и по-модерни телефони, но дори и иновите им "с фенерче", са вече с 4G.
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ще спрат 2G? Никакъв шанс това тук да го направят, много абонати пенсионери още карат на нокии.
  • #1
    22 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това е поредното доказателство, че в Брюксел са некомпетентни до откат. Цяла Европа хрантути една 100к армия некадърници, които се изживяват като всевишни, но пък дейността и се свежда до поракването на безумни директиви и "закони". Не почнат ли да хвърчат глави / да има осъдени - няма оправия. И да почнат от главата...