IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стандартен камион се превръща в електрически с автопилот

Caterpillar 725 е първият самосвал, съчетаващ двете технологии

SafeAI, компания, занимаваща се с интегриране на изкуствен интелект, заедно с японската компания Obayashi Corp, създадоха първия електрически камион с автопилот. Въпреки че автономното шофиране и самосвалната „електрификация“ са внедрени независимо една от друга, компаниите казват, че това е първият път, когато съчленен камион е успешно оборудван с двете технологии.


Caterpillar 725


Obayashi дари един от своите съчленени камиони Caterpillar 725 за проекта, който бе превърнат в камион с електрическо задвижване и след това бе оборудван с най-новата автономна технология SafeAI. Разработчиците се надяват да насърчат мениджърите на автопаркове да обмислят преобразуването на конвенционални камиони, които вече притежават, да работят на електричество и без водач.

Намаляването на първоначалните разходи за електрификация обаче е само една от целите на проекта. SafeAI и Obayashi също търсят начини за намаляване на оперативните разходи на флота и според SafeAI „комбинацията“ от автоматизация и електрификация създава комплексни предимства, които са трудни за постигане поотделно.


Caterpillar 725


Едно от основните предимства, цитирани от SafeAI, е подобрената безопасност на работниците, тъй като автономният компонент премахва работниците от потенциално опасна среда, като елиминира необходимостта от шофиране. За съжаление, разработчиците все още пазят в тайна пробега на камиона с едно зареждане и други технически характеристики на електрифицирания самосвал.


0 от 500
  • #28
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Основният въпрос. Кога смятате че ще има огромни излишъци от възобновяема енергия заради които ще е икономически изгодно да се изгражда инфраструктура за производство на водород. Синтетичните горива се произвеждат от водород така че тя не се губи. Или отговора ще е същия като за АЕЦ Белене. Да го построим да го има и ще го палим само за два месеца през зимата когато има нужда.
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Този път ще ми отговориш ли за примера с вода и ВЕЦовете и цената на излишното или пак ще се скриеш и ще чакаш статията да мине на втора страница и пак да излезеш с номера - аз коментари под стари статии не чета?! А пишман математик митичен
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Колко ли стана инвестицията на домакинството в Германия само в батерии за съхранение на електрическа енергия? Че още в края на по миналата година бяха натрупали капацитет който е в състояние да поеме производството на АЕЦ Козлодуй за няколко часа. Тоест милиони домакинства са инвестирали милиарди в батерии. Но пък не съм чул нито едно домакинство да е инвестирало и $1 за производство и съхранение на водород от излишната енергия от покрива си.
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Бъстъре, преди време ти бях препоръчал да потърсиш една френско италианска фирма която от следващата година започва да доставя водородни SUV. Така и не ги намери май!Защото ако беше, щеше да разбереш, че зареждането, преноса на водород не е толкова сложно и скъпо колкото си мислиш! Use Google!
  • #24
    4 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Ами не Бъстъре! Може да се инвестира само в производство на e-fuel!Инфраструктурата за сухранение,пренос и зареждане я има отдавна!Все още ползваш бензиностанции,нали!А да те питам, за електричките,нима не трябват милиарди за зарядна инфраструктура,за нова подсилена преносна мрежа, за още стотици хиляди нови трансформатори,оказа се и за нови мантинели и за нови методи на гасена на пожари и прочие и прочие! Пак ти издъхна логиката!
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ами хайде да ви видим експерти. За да се съхрани тази излишна енергия, някой трябва да инвестира едни милиони в инфраструктура за производство на водород. Друг да инвестира в инфраструктура за съхранение на водород. Трети да инвестира милиони в инфраструктура за пренос на водород. Друг да инвестира още милиони в инфраструктура за зареждане с водород. А накрая някой антиматематик трябва да е инвестирал във водороден автомобил. Всичко това се заменя с една единствена батерия за 1 милион.
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    На снимката се вижда дизелов агрегат за ток,зареждащ електрически камион.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Бъстъре,ти се мислиш за голям капацитет по ел.коли и ел. енергия.Но ако идеш да кандидатстваш за работа в Тесла, Тойота или някоя енергийна компания, ще ти се изсмеят,ако изобщо те пуснат до рецепцията. Т.е. капацитета ти,не струва нищо на пазара.Като тока от солари в 12,00 на обяд когато мрежата е наситена от такъв и няма кой да го купи.Нещо произведено от този ток струва колкото пазарната си цена,а не колкото евентуалната пазарна цена на тока в 12,00 ако на някой евентуално би му трябвал
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Логиката бъстъре е, че на водата в реката никой не слага цена, както и не трябва да се слага цена на излишния ток от ВИЕ, който би се загубил в нищото!И въпреки,че често вземам на подбив екипа на тази медия,съм напълно съгласен с главния им редактор, че е по добре да този ток да се използва за да се съхрани на 20% под формата на водород или e-fuel, от колкото да се загуби на 100%!Слагането на цена на излишното е откровенна лъжа на такива като теб за да си защитават теориите!
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Наясно ли сте че водород ще се произвежда от излишъка на ток, който ако не се използва се губи.Собсвениците на ФЕЦ централи пищят на умряло,плащат им тока на цена 2 Ст/квтч.