Четвъртото поколение Honda Passport направи своя публичен дебют на автомобилното изложение в Лос Анджелис. Кросоувърът, който не се страхува от офроуд, ще бъде пуснат в продажба в началото на следващата година на цена от около 45 000 долара.
Honda Passport си остава по-малкият брат на Pilot, макар да е изграден на същата платформа. В четвъртото си поколение е станал по-широк и по-висок, а междуосието му също е увеличено. Размерите му са: дължина - 4841 мм (+2 мм в сравнение с третото поколение); широчина - 2019 мм (+23 мм); височина - 1857 мм (+38 мм); междуосие - 2891 мм (+72 мм).
Дизайнът на кросоувъра е вече по-брутален и ъгловат. В профил автомобилът е много подобен на Honda Pilot. Броните му са станали по-масивни, а фаровете и радиаторната решетка - по-тесни. Предният капак е допълнен с въздухозаборник.
Трябва да се отбележи, че моделът направи публичния си дебют в екстремните версии TrailSport и TrailSport Elite. Те имат допълнителна защита на дъното и гуми за офроуд General Grabber с размери 275/60 R18. Клирънсът на кросоувъра е увеличен до 211 мм.
Интериорът на Honda Passport TrailSport Elite е декориран с кожа и водоустойчиви материали. Всички версии на модела получиха цифрово табло и по-голям 12,3-инчов сензорен екран, а услугите на Google са интегрирани в мултимедийната система. Кросоувърът също така е станал по-просторен отвътре: има 33 мм повече място за краката на втория ред, а обемът на багажника е увеличен до 2365 литра със сгънати задни седалки.
Базовото оборудване на Honda Passport е разширено - включва осем въздушни възглавници, електрическо задвижване за седалките и вратата на багажника, отопляеми седалки, Wi-Fi, безжично зареждане на смартфони, набор от системи за сигурност и адаптивен круиз контрол с режим в задръстване. Най-скъпата опция, TrailSport Elite, добавя безключов достъп, вентилирани седалки, отопляем волан, Bose аудио с 12 високоговорителя и TrailWatch камера със специален офроуд режим.
Кросоувърът запазва 3,5-литровия си бензинов V6 двигател, но мощността му е увеличена до 285 к.с. и 355 Нм максимален въртящ момент. Моторът е съчетан с нова 10-степенна автоматична скоростна кутия. Автомобилът може да тегли ремарке с тегло 2,2 тона.
Както и в предишното поколение, задвижването на четирите колела е допълнено със системата за векторизиране на въртящия момент i-VTM4. Контролът на спускането и наборът от режими за различни видове офроуд са стандартни. Освен това са монтирани нови и по-големи спирачни дискове, а в модификациите TrailSport и TrailSport Elite окачването е подсилено.
Още снимки на модела - вижте в галерията: