IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стандартен камион се превръща в електрически с автопилот

Caterpillar 725 е първият самосвал, съчетаващ двете технологии

SafeAI, компания, занимаваща се с интегриране на изкуствен интелект, заедно с японската компания Obayashi Corp, създадоха първия електрически камион с автопилот. Въпреки че автономното шофиране и самосвалната „електрификация“ са внедрени независимо една от друга, компаниите казват, че това е първият път, когато съчленен камион е успешно оборудван с двете технологии.


Caterpillar 725


Obayashi дари един от своите съчленени камиони Caterpillar 725 за проекта, който бе превърнат в камион с електрическо задвижване и след това бе оборудван с най-новата автономна технология SafeAI. Разработчиците се надяват да насърчат мениджърите на автопаркове да обмислят преобразуването на конвенционални камиони, които вече притежават, да работят на електричество и без водач.

Намаляването на първоначалните разходи за електрификация обаче е само една от целите на проекта. SafeAI и Obayashi също търсят начини за намаляване на оперативните разходи на флота и според SafeAI „комбинацията“ от автоматизация и електрификация създава комплексни предимства, които са трудни за постигане поотделно.


Caterpillar 725


Едно от основните предимства, цитирани от SafeAI, е подобрената безопасност на работниците, тъй като автономният компонент премахва работниците от потенциално опасна среда, като елиминира необходимостта от шофиране. За съжаление, разработчиците все още пазят в тайна пробега на камиона с едно зареждане и други технически характеристики на електрифицирания самосвал.


0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Бъстъра пак се вихри с ограничения си мозък!Бъстъре,за пореден път те питам - защо слагаш цена на нещо което е в графата "излишно и на 100% загубено" какъвто е неупотребения ток от ВЕИ?!Пак ти давам пример на който никога и не ми отговори!За производството на на 1Квч ток от ВЕЦ който се продава на цена 0,30лв на потребеителите,са нужни 2 м3 вода с пазарна цена 6лв.А можем и да я изнасяме за Индия,където имат режим от 50л на ден за човек на цена 1,40лв за тези литри,т.е. 280лв на кубик!Логиката?
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Сметката е елементарна повече произведено нещо цената пада недостиг на нещо цената се качва.Тока отива за водород водорода отива в излишък цената пада тока е в недостиг отишал е за водорода цената му се качва.Така водорода става по евтин от тока.
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 15 ( преди 3 месеца )
    Дори да си прав разбирачев сети ли се, че пак разликата ще е в пъти просто защото трябва в пъти повече ток? Освен това ако основното нужно за водород е много ток то как при вдигане на цената на тока ще пада цената на водорода?
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    #13 идиоте, гостенино, този Ник ти отива и не е лошо да си го регистрираш. И примерът ти е такъв. Пак доказва моята теза, че ерата на въглищата и ДВГ няма да свърши защото са свършили въглищата или течните горива, точно както каменната ера не е свършила, защото са свършили камъните. Мини Марица Изток още преди 70-80 години са сменили парните влакове, въпреки че са се захранвали с въглища които произвеждат и превозват. Прескочи ли са ДВГ И ОЩЕ ТОГАВА СА МИНАЛИ НА ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ЛОКОМОТИВИ.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до 11 ( преди 3 месеца )
    Когато тока отиде за водород цената му ще се вдигне защото щрмима недостиг а цената на водорода ще падне защото ще има излишък от произведен такъв
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 3 месеца )
    Аве идиоте, по света само мини Марица ли има? Той ти пише, че има много такива случаи, а не, че всяка мина е така
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 7 ( преди 3 месеца )
    То всичко минава спокойно на водород само, че няма смисъл
  • #11
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 10 ( преди 3 месеца )
    Нека пишем когато цената на зареждане с водород се доближи до цената на зареждане с ток тоест НИКОГА просто защото за водород е нужен в пъти повече ток отколкото при директно зареждане с ток
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    А ми като водорода отиде за самолети и се ускори прозодството сиреч му падне цената и стане евтин ще е по рентабилно да караш на водород с по голям пробег и тонаж отколкото на електрически камион чиято батерия ще сезрежда с часове на глокс.То е елементарно ама няма кой да се сети
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На водород е невъзможно да минат, защото целта на електрическите минни самосвали е при спускането да не ползват спирачките защото ще ги подпалят, а да използват кинетичната енергия на масата за зареждане на батерията. Преработвателните предприятия/гарите по подразбиране са на по-ниска надморска височина от кариерата или мината.