IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стандартен камион се превръща в електрически с автопилот

Caterpillar 725 е първият самосвал, съчетаващ двете технологии

SafeAI, компания, занимаваща се с интегриране на изкуствен интелект, заедно с японската компания Obayashi Corp, създадоха първия електрически камион с автопилот. Въпреки че автономното шофиране и самосвалната „електрификация“ са внедрени независимо една от друга, компаниите казват, че това е първият път, когато съчленен камион е успешно оборудван с двете технологии.


Caterpillar 725


Obayashi дари един от своите съчленени камиони Caterpillar 725 за проекта, който бе превърнат в камион с електрическо задвижване и след това бе оборудван с най-новата автономна технология SafeAI. Разработчиците се надяват да насърчат мениджърите на автопаркове да обмислят преобразуването на конвенционални камиони, които вече притежават, да работят на електричество и без водач.

Намаляването на първоначалните разходи за електрификация обаче е само една от целите на проекта. SafeAI и Obayashi също търсят начини за намаляване на оперативните разходи на флота и според SafeAI „комбинацията“ от автоматизация и електрификация създава комплексни предимства, които са трудни за постигане поотделно.


Caterpillar 725


Едно от основните предимства, цитирани от SafeAI, е подобрената безопасност на работниците, тъй като автономният компонент премахва работниците от потенциално опасна среда, като елиминира необходимостта от шофиране. За съжаление, разработчиците все още пазят в тайна пробега на камиона с едно зареждане и други технически характеристики на електрифицирания самосвал.


0 от 500
  • #38
    2 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    А ми при положение че за една батерия ще съм изминал два пъти по голямо разстояние с водородната кола ще ми излезе поне 1.5 пъти по еетино да заредя с водород а не ток ако съм таксиджия и карам константен брой пътници на единица разстояние.
  • #37
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    дори да е безплатна трябва да платиш 35 лв само. Да се чете стотинки
  • #36
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    В същото време за да съхраниш един киловатчас във вид на водород който после да върнеш отново в електричество, трябва да си купиш 5 kW часа електрическа енергия която дори да е безплатна трябва да платиш 35 лв само за пренос. В Германия трябва да платиш около 1 евро само за пренос за да ползваш един киловатчас, като само за техника си инвестирал около стотина хиляди евро. Дали не е по евтино да си го купиш на 50 цента този киловатчас без да се занимаваш с глупости във вид на водород?
  • #35
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Говорих така сякаш водородната инфраструктура вече е изградена И единственото което се иска е да се произвежда водород с излишната енергия. Но изборът е водород или батерии. За краткосрочно съхранение батериите са единственото решение. Засега излишъците са за часове. Батериите обаче пестят дори и да няма излишък, защото в България 7 стотинки е само преносът на енергията и не е много умно да продаваш енергията си на 5 ст, за да я купиш по-късно на 50 плюс още 7 стотинки за пренос.
  • #34
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 3 месеца )
    Грешните сметки са факт естествено кактоми пррдполагах.Естествено че ако използвам тока за производство на водород на 80% цената на водорода ще е по евтина от цената на 20% останал ток
  • #33
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    За да се гарантира 100% ток от ВЕИ през деня са нужни мощности от поне 300% от нужните за да се покриват и при лоши условия.....Ако има толкова излишен ток, Какъв е смисъла да го съхраняваш след като винаги през цялата година е излишен? Кой тогава ще ползва скъпия водород при положение че токът е безплатен и между него и електромобила има само един контакт а не инфраструктура за милиарди която тепърва трябва да се изгражда?
  • #32
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Колко пъти трябва да ти отговарям на най-глупавия въпрос на света за водата на веца? Енергията на вятъра също е безплатна, защо не си зареждаш резервоара директно с вятър? Тока може да е излишен и безплатен, но преносът на ток не е безплатен и производителят на водород трябва да го плати. Ако за зареждане на електромобили са необходими 1000 нови трансформатора, то за производство на водород Ще са необходими пет пъти повече или 5 000 трансформатора . По-добре да се "изхвърли" тока!
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    факт ( преди 3 месеца )
    Колите са масово на метан или пропан бутан тук там хибридими електрички дизела е аут кязах.
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Те доста учени хора са ти дали отговор на този въпрос!И в момента има излишна енергия от ВЕИ, но продължават да се строят соларни паркове, ветрогенератори, централи за ток от вълните и приливите и отливите.За да се гарантира 100% ток от ВЕИ през деня са нужни мощности от поне 300% от нужните за да се покриват и при лоши условия.Което от своя страна гарантира средно 150% ток, т.е. 50% излишък. ВЕИ тепърва се изграждат Бъстъре, а и хората не искат от петролно робство да влязат в батерийно!
  • #29
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 3 месеца )
    Днес ти обръщам внимание, щото вали и времето е гадно. Та колкото и батерии да са натрупали в къщите в Германия, едва ли баш от покривите си ги зареждат в момента! Соларките на балкона ми и те горките само закриват гледката на комшийката отсреща да не се подмокря като се разхождам по боксерки! Нещо за водата и за ВЕЦовете да кажеш или пак врътнагъзъ?