IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стандартен камион се превръща в електрически с автопилот

Caterpillar 725 е първият самосвал, съчетаващ двете технологии

SafeAI, компания, занимаваща се с интегриране на изкуствен интелект, заедно с японската компания Obayashi Corp, създадоха първия електрически камион с автопилот. Въпреки че автономното шофиране и самосвалната „електрификация“ са внедрени независимо една от друга, компаниите казват, че това е първият път, когато съчленен камион е успешно оборудван с двете технологии.


Caterpillar 725


Obayashi дари един от своите съчленени камиони Caterpillar 725 за проекта, който бе превърнат в камион с електрическо задвижване и след това бе оборудван с най-новата автономна технология SafeAI. Разработчиците се надяват да насърчат мениджърите на автопаркове да обмислят преобразуването на конвенционални камиони, които вече притежават, да работят на електричество и без водач.

Намаляването на първоначалните разходи за електрификация обаче е само една от целите на проекта. SafeAI и Obayashi също търсят начини за намаляване на оперативните разходи на флота и според SafeAI „комбинацията“ от автоматизация и електрификация създава комплексни предимства, които са трудни за постигане поотделно.


Caterpillar 725


Едно от основните предимства, цитирани от SafeAI, е подобрената безопасност на работниците, тъй като автономният компонент премахва работниците от потенциално опасна среда, като елиминира необходимостта от шофиране. За съжаление, разработчиците все още пазят в тайна пробега на камиона с едно зареждане и други технически характеристики на електрифицирания самосвал.


0 от 500
  • #78
    0 rate up comment 3 rate down comment
    PLAID ( преди 2 месеца )
    #73 нашио, всичко се връща. Бълваш ако - ядеш ако. 3-ти закон на Нютон. От Физиката няма измъкване.
  • #77
    0 rate up comment 5 rate down comment
    PLAID ( преди 2 месеца )
    Защо кариерните самосвали са на ток? Щото се качва празен и на спускане с 500 тона пълни толкова ток обратно, че прави началството богато. С пищов в 10-ката няма ги накараш да купят дизел (то дизела и не може посмъртно да ги изтегли; "дизеловите" локомотиви всъщност вървят на ток. Локомотив IS3000 маневрира 3000 тона и при всяко спиране връща тока в батериите. Поради което за пълна смяна харчи ток за 20 евро. Дизелов локомотив за същата смяна харчи 400 литра нафта :D И като счупи вал е дотам
  • #76
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Недей си избира нагласени примери от миналото? Питах те конкретно за една сметка от преди час. 3,3% дял за 2022 и 7,7% дял за 2023 година, 5,5% ли прави, както твърди Гост? Аз твърдя, че е 5,245463274% . Кой е прав?
  • #75
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Тесльо,аз си пиша не е Гост.Ето ти изчисленията на колегата.Изчислено с проценти 4,52%.Изчислено с мегавати 257,12/5688,39= 0,04519 което е 4,52%.
  • #74
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Поправка. ( преди 2 месеца )
    Какво ми отговори? Че гост бил смятал А ти си гледал? Сега ще играем на обидени?
  • #73
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Какво ми отговори отговори че гот бил смятал, пък ти си гледал? Сега ще играем на обедени? Какво точно беше обидата? Да не цитирам Вашите вулгарности как сте ме наричали и не се правя на ощипана мома, за да бягам по тъча. Аз ще ти кажа, че не е вярно че делът е 5,5% защото дори осмокласник не смята средно аритметично на процент. Тоест в момента гост пише от името на Турбо, който очевидно може да смята. Делът за двете години е 5,245463274%, което е много далече от 5,5%.
  • #72
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Тесльо,взе нещо да обиждаш.Вече ти отговорих,приятна вечер.
  • #71
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Това вярно ли е? ( преди 2 месеца )
    Виж как сметна средно аритметично на процент? Например ако го питаш, за 2022 и 2023 година, делът ще е 3,3+7,7 делено на две = на 11 тоест средно аритметично 5,5% дял на ФЕЦ. ВЯРНО ЛИ Е?
  • #70
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Добре де Има ли грешка при моите сметки в 66-ти коментар или няма? Нали сте инженери и перфектни математици? Толкова ли е трудно да кажеш дали делът на ФЕЦ за двете години 2022 и 2023 година е 5,5% от производството, щом едната година е 3,3% а другата 7,7%? Как така всеки завършил осми клас зная отговора А вие двамата инженери не го знаете и не можете да го кажете? Ти поне имаше топки. Да не ги изгуби с възрастта (
  • #69
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Гост ти изчисли и по двата метода.С мегавати и проценти и в двата случая се получи едно и също.