Компанията Kodiak представи първия в индустрията камион Robotics, предназначен за широкомащабно внедряване на флота от автономни превозни средства. Триосевото превозно средство с капковидно оформлевие на предницата получи нови сензори, по-специално LiDAR с висока разделителна способност. Освен това машината разполага и с два странични радарни сензора. Любопитното е, че иновацията вече е готова за широкомащабно внедряване и може да работи без наличието на шофьор.
Системата SensorPods, благодарение на подобренията за по-добро откриване на обекти на далечни разстояния, вече има общо 12 камери, четири LiDAR сензора и шест конвенционални радарни сензора, вкл. странични. Камионът е снабден и с куп други допълнителни сензори.
Системата SensorPods разполага с нови аварийни светлини, които са „супер ярки“ и са проектирани да „отговарят на изискванията на индустрията за автономни камиони“. Това е в случай, че няма хора в кабината и няма кой да излезе от камиона и да монтира пътна сигнализация или други предупредителни знаци в случай на авария/повреда.
Магистралният влекач е оборудван с микрофони, които предават звуците на машината на службите за спешна помощ, както и излъчват "подозрителни звуци, които могат да представляват опасност" по радиоканалите.
Kodiak Robotics също има много резервни системи за безопасност, включително LTE комуникационни канали и спирачна система с три отделни задвижващи механизма. Има и двойно резервно кормилно управление, спомагателна захранваща система и компютър за безопасност, който може да "насочи камиона към безопасно" място извън трафика в малко вероятния случай на критична повреда на системата."
Тук наистина има много новости. Докато традиционните камиони са оборудвани с резервни спирачни системи, автономният Kodiak изкарва безопасността крачка напред. Пневматичната спирачна система на Robotics се състои от три отделни спирачни устройства, които се управляват едновременно от патентован софтуер. В случай на повреда на някой от спирачните задвижващи механизми, резервните системи могат да предотвратят загуба на контрол и да доведат камиона до безопасно спиране.
Гореспоменатата кормилна система с двойно подсигуряване включва две ZF резервни задвижвания, също контролирани от собствената система за безопасност на Kodiak. Според анализа на безопасността, извършен от разработчиците, в случай на повреда на основното задвижване, кормилната система плавно превключва към вторичното задвижване, за да поддържа пълен контрол, без да компрометира динамиката на автомобила и да доведе автомобила до безопасно състояние на покой.
Камионът от шесто поколение включва и Kodiak ACE, специално проектиран компютър за безопасност с висока степен на интегритет. ACE отговаря за насочването на камиона към безопасно „резервно място“ извън трафика в малко вероятния случай на критична повреда на системата.
Също така в шестото поколение е инсталирана резервна захранваща система, която захранва компютри, сензори, изпълнителни механизми и всички други електрически системи. Тя е разделена на две напълно независими подсистеми, които гарантират, че всички системи за безопасност могат да изпълняват безопасен авариен режим в случай на повреда.
Очаква се камионът да бъде пуснат по пътя между Далас и Хюстън. Това ще се случи тази година или по-късно - не се уточнява, но това ще е финалният от "пет години тестове на Kodiak в реални условия, през които бяха извършени 5000 тестови курса и 4 милиона километра пробег".