IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Автономните камиони излизат на пътя до края на годината

Софтуерът за тях се прави по-лесно, тъй като се движат по фиксирани маршрути

Миналата година беше тежка за автономните превозни средства, като завърши зле за индустрията след внезапното и драматично изпадане в немилост на компанията Cruise, разработваща роботаксита. Това обаче няма да попречи на производители, разработващи автономни транспортни камиони, да продължат напред.


камиони


Компании като Aurora Innovations, Kodiak Robotics и Gatik AI очакват да започнат да тестват автономни камиони без оператори за безопасност, тоест без шофьори, през следващата година. Това означава, че те вече ще зависят изцяло от своите сензорни масиви и софтуер.

„В края на годината очакваме да стигнем до момента, в който да започнем да управляваме тези камиони без шофьори на борда“, каза Крис Урмсън, съосновател и главен изпълнителен директор на Aurora Innovations, цитиран от Bloomberg.


камиони


Подобни изявления предизвикват загриженост у някои критици. Сред тях са организации като Advocates for Highway and Auto Safety и International Brotherhood of Teamsters, който посочват липсата на разпоредби и прозрачност, както и огромните щети, които камионите могат да причинят, ако нещо се обърка на пътя.

От трите компании обаче отговарян, че тъй като камионите работят по фиксирани маршрути и най-вече по магистрали, разработването на автономен софтуер за тях всъщност е по-лесно, отколкото разработването му за роботакси, като превозните средства на Cruise, които трябва да се справят с напречен трафик, пешеходци, велосипедисти и др.


0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Елементарно Уотсън. Ако гумата не е гръмнала, камиона ще разбере от няколко часа до няколко дена преди да е разбрал шофьора, в зависимост от пробива на гумата. Колите на Тесла досаждат със съобщения дори когато заради студеното време някоя от гумите има една десета разлика в налягането спрямо другите. Пък и успех в живота, ако решите да си сменяте гумата в аварийната лента на някоя западна магистрала. Там си длъжен след като закъсаш и спреш, веднага да минеш от другата страна на мантинелата.
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    МитЕ,как автономния камион ще "разбере",че гумата му е спукана?
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ТИР ( преди 3 месеца )
    Виждал си ТИР само на снимка.Шофьора сам си сменя спуканите гуми.
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Точно както и сега се сменят гуми на тирове. Звъниш на пътна помощ и нямаш право да пипаш нищо.
  • #5
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Интересно ми е как автономния камион ще си сменя спуканите гуми?
  • #4
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Ергенът ( преди 3 месеца )
    Мите, кажи сега и за Ергенът с Теслата и за 20те хиляди за бензин за БМВто.
  • #3
    6 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Пръцлив, искаш ли да се обзаложим Какво ще стане с твърдотелните батерии на toyota през 2027? Само те за разлика от тебе аз ти го казах още през 2018, че това е поредния срок който ще изтърват, а ти ВЯРВАШ безрезервно. Въпросът е обаче, че се движат в правилна посока и рано или късно ще постигнат успех с автопилота, прескачайки няколко стъпки. Вече са свършили 90% от работата. Пръв път ли беше водородът? Не разбира се. Абсолютно забранена улица от която сега трябва да се измъкнат на заден ход.
  • #2
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 3 месеца )
    Ехе, той Лъжлив Илон още 2019 пусна един милион автономни роботаксита.. поне според баламите които още му се връзват.
  • #1
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Красиво" бъдеще се очертава: 30 тона МПС + товар лети със 100 км/ч и разхвърля всичко пред себе си просто, защото софтуерът се е с"бъг"ясал или пък програмистът - понеже никога не е сядал в "семи" - не е догледал някои подробности на тежкотоварния транспорт и съответно машината "няма акъл" да предприеме коригиращи действия в критична ситуация. Да, не че пиян или дрогиран далнобойщик или пък такъв, решил нарочно да сее смърт, са по-добър вариант, но тук ситуацията ми изглежда още по-неуправляема