Миналата година беше тежка за автономните превозни средства, като завърши зле за индустрията след внезапното и драматично изпадане в немилост на компанията Cruise, разработваща роботаксита. Това обаче няма да попречи на производители, разработващи автономни транспортни камиони, да продължат напред.
Компании като Aurora Innovations, Kodiak Robotics и Gatik AI очакват да започнат да тестват автономни камиони без оператори за безопасност, тоест без шофьори, през следващата година. Това означава, че те вече ще зависят изцяло от своите сензорни масиви и софтуер.
„В края на годината очакваме да стигнем до момента, в който да започнем да управляваме тези камиони без шофьори на борда“, каза Крис Урмсън, съосновател и главен изпълнителен директор на Aurora Innovations, цитиран от Bloomberg.
Подобни изявления предизвикват загриженост у някои критици. Сред тях са организации като Advocates for Highway and Auto Safety и International Brotherhood of Teamsters, който посочват липсата на разпоредби и прозрачност, както и огромните щети, които камионите могат да причинят, ако нещо се обърка на пътя.
От трите компании обаче отговарян, че тъй като камионите работят по фиксирани маршрути и най-вече по магистрали, разработването на автономен софтуер за тях всъщност е по-лесно, отколкото разработването му за роботакси, като превозните средства на Cruise, които трябва да се справят с напречен трафик, пешеходци, велосипедисти и др.