Министерството на транспорта на Великобритания искаше да пусне безпилотни превозни средства по пътищата на страната до 2021 г., след което крайният срок беше отложен до 2023 г., а след това отново до 2025 г.
Основният проблем, в случая, е свързан със законовата рамка, смятат британските застрахователи. В официално изявление на Националното автомобилно застрахователно бюро (MIB) се посочва, че използването на самоуправляващи се автомобили крие много рискове, тъй като системата за автономно шофиране няма достатъчна защита срещу хакване.
Пропуските в софтуера могат да бъдат използвани за престъпления. Например, напълно възможно е организирането на терористична атака с помощта на безпилотни превозни средства , както стана на Уестминстърския мост преди шест години. Освен това, измамници могат да създадат схеми със застрахователни плащания за злополуки, като инсценират инциденти.
Припомня се, че на 22 март 2017 г. 52-годишният Халид Масуд блъсна група пешеходци със своя кросоувър Hyundai на тротоара по южната страна на Уестминстърския мост и „Бридж Стрийт“ в Лондон. Четирима души загинаха, а над 50 бяха ранени. Самият Масуд беше застрелян, след като оказа съпротива при арестуването му.
Тогава Националното автомобилно застрахователно бюро (MIB) пое изплащането на обезщетенията на жертвите, както и в други случаи, включващи незастраховани или неидентифицирани шофьори.