IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стандартен камион се превръща в електрически с автопилот

Caterpillar 725 е първият самосвал, съчетаващ двете технологии

SafeAI, компания, занимаваща се с интегриране на изкуствен интелект, заедно с японската компания Obayashi Corp, създадоха първия електрически камион с автопилот. Въпреки че автономното шофиране и самосвалната „електрификация“ са внедрени независимо една от друга, компаниите казват, че това е първият път, когато съчленен камион е успешно оборудван с двете технологии.


Caterpillar 725


Obayashi дари един от своите съчленени камиони Caterpillar 725 за проекта, който бе превърнат в камион с електрическо задвижване и след това бе оборудван с най-новата автономна технология SafeAI. Разработчиците се надяват да насърчат мениджърите на автопаркове да обмислят преобразуването на конвенционални камиони, които вече притежават, да работят на електричество и без водач.

Намаляването на първоначалните разходи за електрификация обаче е само една от целите на проекта. SafeAI и Obayashi също търсят начини за намаляване на оперативните разходи на флота и според SafeAI „комбинацията“ от автоматизация и електрификация създава комплексни предимства, които са трудни за постигане поотделно.


Caterpillar 725


Едно от основните предимства, цитирани от SafeAI, е подобрената безопасност на работниците, тъй като автономният компонент премахва работниците от потенциално опасна среда, като елиминира необходимостта от шофиране. За съжаление, разработчиците все още пазят в тайна пробега на камиона с едно зареждане и други технически характеристики на електрифицирания самосвал.


0 от 500
  • #58
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Радват" коментарите как от скъп ток ще се прави евтин водород
  • #57
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Турбо, не е точно така. Ти гласуваш с парите си. Дали ще си инсталираш фотоволтаици при техническа възможност зависи изцяло от твоето решение. Дали имаш техническа възможност зависи от някое твое предишно решение. След две години като излезем на свободния пазар, дали ще си избереш зелената рифа само от възобновяема си избереш зелена тарифа за да купуваш само възобновяема енергия, пак зависи от тебе. За фирмата съм си избрал такава тарифа и разликата ми е две кафета месечно.
  • #56
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И като е купено оборудването, кога ще го инсталират? Откъде ще взимат ток? Това си е поредната схема за източване на пари и вие я аплодирате. Този проект никога няма да излезе на печалба. Радвате се точно толкова колкото това че сега държавата плаща тока на мариците на 30 стотинки и ни го продава на 2 стотинки. Не се усещате че държавата това сме ние и на практика бъркат в нашия джоб за да платим разликата. Много обичате да ви лъжат и затова ви държат толкова необразовани. За да ви манипулират л
  • #55
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 3 месеца )
    Дали ще се строи АЕЦ, фотоволтаични централи,перки,водородни станции или за efuel ,нас няма никой да ни пита.
  • #54
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Какви измислици бе брат. Хората са си инсталирали батерии и си ги ползват от години като някой даже си върнаха инвестициите и са на печалба още на втората година въпреки че батериите имат 10-годишна гаранция, но досега не съм чул някой производител на водород да е на печалба от каквото и да било. Вие си измисляте несъществуващи излишъци на енергия. Такива няма да има през следващите 10 15 20 години, докато не бъдат затворени всички централи на изкопаеми горива, но тогава всичко ще е на батерии
  • #53
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    МитЕ, оборудването за BLion вече е купено и се чака затварянето на мини Марица,заради терена.Колкото и да не ти харесва.
  • #52
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пак питам Какъв е смисъла да построиш АЕЦ Белене за милиарди за да го палиш за два месеца през зимата? Абсолютно същият е и смисъла, да хвърлиш милиарди за оборудване за производство на водород, за да го ползваш един път седмично за един час а през 99% от времето да стои неизползваемо
  • #51
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    МитЕ,пак ли измислици.
  • #50
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Анонимен ( преди 3 минути )МитЕ,как се изплаща инвестицията във фотоволтаици с 2 ст/квтч за няколко часа по обяд?" Ето това е въпросът за милиарди. Всеки който се напъне да му отговори разбира че водородът е глупост. Засега производството на водород не намира смисъл дори при безплатна енергия, която ти е подарен от някой друг. Дали ще има по-голям смисъл ако допълнително си хвърлил и милиарди за фотоволтаици които да ти произвеждат "излишна енергия" тогава откъде ще дойде тя? Имате ли отговор ...
  • #49
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Къде е тази гаранция? Онзи на който му поискаха 112 хиляди долара ли евро ли, за смяна на водородна клетка на автомобил на 70 000 километра защо ли не е чул за тази гаранция? Поне са го успокоили че за новия модел водороден hyundai, клетките са значително по-евтини само около 60 000 долара. За разлика от батериите, водородните клетки не деградират на база брой зарядни цикли които са пряко свързани с пробега, а на часове работа. Деградират дори да не се движиш в задръстването, защото работят.