IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Голямата eлектрическа Kia получи спортна версия с 508 коня

Триредовият EV9 GT ще вдига 100 км/ч от място за 4,4 секунди

Kia EV9 е един от най-добрите електрически автомобили на пазара, като съчетава ефективност, практичност и лукс. Не му липсва и мощност, но въпреки това корейският производител пуска спортна версия - GT. Тя развива 508 к.с., като дебютира на автомобилното изложение в Лос Анджелис.


Kia EV9 GT


Както и стандартната версия със задвижване на четирите колела, новият вариант също има два електромотора - по един на всяка ос. В случая обаче те развиват съответно 217 и 367 к.с. Съвкупната мощност е 508 к.с., но тази стойност е в процес на хомологация, като до старта на доставките на модела може да се увеличи.

Компанията-производител твърди, че EV9 GT ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди, което е с 0,7 секунди по-бързо от досегашната топ-версия на модела EV9 GT-Line AWD. За да се справи с допълнителната мощност, EV9 GT получава по-големи спирачки, подобрено окачване с адаптивни амортисьори, гуми Continental с 21-цолови джанти и електронен заден диференциал с ограничено приплъзване. Това означава, че EV9 GT не трябва да бъде по-бърз само по права линия, но и да се справя по-добре в завоите.


Kia EV9 GT


Друго впечатляващо подобрение е това, което Kia нарича „Virtual Gear Shift“ (VGS) - режим, който симулира двигател с вътрешно горене. Това е функция, която Kia е адаптирала от корпоративния братовчед Hyundai, който дебютира със собствена версия на Ioniq 5 N. По същество VGS имитира звука и усещането на традиционен автомобилен двигател, с фалшиви звуци на двигателя, смяна на скоростите и намаляване на въртящия момент. Можете да го използвате в режим на симулирана автоматична трансмисия или да превключвате „предавките“, като използвате лостчетата на волана. Тази функция работи добре в Ioniq 5 N, така че се очаква и при модела на Kia да бъде така.

Освен с уникалните 21-цолови джанти, EV9 GT се отличава визуално с различни декоративни елементи по екстериора и зелени (лайм) акценти отвътре. Новата версия на кросоувъра също получава по-подсилени спортни седалки, тапицирани с алкантара.


Kia EV9 GT


Стандартното оборудване получава голям брой технологии за подпомагане на шофирането и порт в стила на Tesla за Северноамерикански стандарт за зареждане (NACS), така EV9 е съвместим със Supercharger. За разлика от други версии на EV9, които се произвеждат в Уест Пойнт, Джорджия (САЩ) EV9 GT ще се сглобява в Южна Корея.

Засега от Kia не са обявили цените на новата версия. Очаква се тя да е по-скъпа от GT-Line AWD, но пък пробегът ще бъде по-малък (сега той е около 500 км). Доставките до крайните клиенти трябва да започнат някъде през втората половина на 2025.


Още снимки на новата топ-версия на Kia EV9 .- вижте в галерията:


0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    край ( преди 1 седмица )
    абе то 508 коня хуаво ама ... много грозно бе. на толко грозно нещо не се качвам
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    1ДИНО-РИЪЛ ОЛД-МЕН! ( преди 1 седмица )
    Да обоббщим със стартиращия ЦИТАТ: Kia EV9 е един от най-добрите електрически автомобили на пазара, който съчетава ефективност, практичност и лукс и широко добро пространство за пасажерите. Не му липсва и мощност, но въпреки това водещият корейски автопроизводител пуска и спортна версия - GT, която развива 508 к.с., като тези дни дебютира на автомобилното изложение в Лос Анджелис.
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    1ДИНО-РИЪЛ ОЛД-МЕН! ( преди 1 седмица )
    В случай, че дългата серия на КiA стартира при ОКоло 150 000 лева в Джърмани, то се очаква новият им актуализиран модел да достигне едни чисти 159 000 - 165000 лева - което за 6-местен ел.автомобил снабден със съответните екстри и при 1 наистина приличен пробег си е едно доста добро постижение...