Kia EV9 е един от най-добрите електрически автомобили на пазара, като съчетава ефективност, практичност и лукс. Не му липсва и мощност, но въпреки това корейският производител пуска спортна версия - GT. Тя развива 508 к.с., като дебютира на автомобилното изложение в Лос Анджелис.
Както и стандартната версия със задвижване на четирите колела, новият вариант също има два електромотора - по един на всяка ос. В случая обаче те развиват съответно 217 и 367 к.с. Съвкупната мощност е 508 к.с., но тази стойност е в процес на хомологация, като до старта на доставките на модела може да се увеличи.
Компанията-производител твърди, че EV9 GT ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди, което е с 0,7 секунди по-бързо от досегашната топ-версия на модела EV9 GT-Line AWD. За да се справи с допълнителната мощност, EV9 GT получава по-големи спирачки, подобрено окачване с адаптивни амортисьори, гуми Continental с 21-цолови джанти и електронен заден диференциал с ограничено приплъзване. Това означава, че EV9 GT не трябва да бъде по-бърз само по права линия, но и да се справя по-добре в завоите.
Друго впечатляващо подобрение е това, което Kia нарича „Virtual Gear Shift“ (VGS) - режим, който симулира двигател с вътрешно горене. Това е функция, която Kia е адаптирала от корпоративния братовчед Hyundai, който дебютира със собствена версия на Ioniq 5 N. По същество VGS имитира звука и усещането на традиционен автомобилен двигател, с фалшиви звуци на двигателя, смяна на скоростите и намаляване на въртящия момент. Можете да го използвате в режим на симулирана автоматична трансмисия или да превключвате „предавките“, като използвате лостчетата на волана. Тази функция работи добре в Ioniq 5 N, така че се очаква и при модела на Kia да бъде така.
Освен с уникалните 21-цолови джанти, EV9 GT се отличава визуално с различни декоративни елементи по екстериора и зелени (лайм) акценти отвътре. Новата версия на кросоувъра също получава по-подсилени спортни седалки, тапицирани с алкантара.
Стандартното оборудване получава голям брой технологии за подпомагане на шофирането и порт в стила на Tesla за Северноамерикански стандарт за зареждане (NACS), така EV9 е съвместим със Supercharger. За разлика от други версии на EV9, които се произвеждат в Уест Пойнт, Джорджия (САЩ) EV9 GT ще се сглобява в Южна Корея.
Засега от Kia не са обявили цените на новата версия. Очаква се тя да е по-скъпа от GT-Line AWD, но пък пробегът ще бъде по-малък (сега той е около 500 км). Доставките до крайните клиенти трябва да започнат някъде през втората половина на 2025.
Още снимки на новата топ-версия на Kia EV9 .- вижте в галерията: