IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Стандартен камион се превръща в електрически с автопилот

Caterpillar 725 е първият самосвал, съчетаващ двете технологии

SafeAI, компания, занимаваща се с интегриране на изкуствен интелект, заедно с японската компания Obayashi Corp, създадоха първия електрически камион с автопилот. Въпреки че автономното шофиране и самосвалната „електрификация“ са внедрени независимо една от друга, компаниите казват, че това е първият път, когато съчленен камион е успешно оборудван с двете технологии.


Caterpillar 725


Obayashi дари един от своите съчленени камиони Caterpillar 725 за проекта, който бе превърнат в камион с електрическо задвижване и след това бе оборудван с най-новата автономна технология SafeAI. Разработчиците се надяват да насърчат мениджърите на автопаркове да обмислят преобразуването на конвенционални камиони, които вече притежават, да работят на електричество и без водач.

Намаляването на първоначалните разходи за електрификация обаче е само една от целите на проекта. SafeAI и Obayashi също търсят начини за намаляване на оперативните разходи на флота и според SafeAI „комбинацията“ от автоматизация и електрификация създава комплексни предимства, които са трудни за постигане поотделно.


Caterpillar 725


Едно от основните предимства, цитирани от SafeAI, е подобрената безопасност на работниците, тъй като автономният компонент премахва работниците от потенциално опасна среда, като елиминира необходимостта от шофиране. За съжаление, разработчиците все още пазят в тайна пробега на камиона с едно зареждане и други технически характеристики на електрифицирания самосвал.


0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 3 месеца )
    И защо да минават на водород като на ток е по-евтино и простовато? Дори хибридни има много повече смисъл от водород който по-скоро може би повече става за големи самолети и кораби за дълги разстояния понеже биха искали наистина прекалено много батерии
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 3 месеца )
    Тези камиони минават спокойно на водород.
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хайде започна и с плюс и минус да не може да решава задачи? Ако мината има 50 м денивелация от повърхността, а след като се изкачи на повърхността преработващото предприятие е на 1000 м денивелация, то дъното на мината Колко метра е по-ниско от предприятието щом твърдиш, че камионът трябва да се изкачи на по-висока надморска височина за да разтовари?
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster=idiot ( преди 3 месеца )
    Тесларските камиони зареждат пълни по нанагорнище.Смях в залата.Тоя *** тотално е изперкал.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 3 месеца )
    И така да е Ел пикапите пак изминават по едно 800км пробег напълно достатъчно
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Мити4ен математико,ти в мина влизал ли си?В мините се копае надолу, под земното равнище.Камиона се изкачва пълен по наклона.Само на Марс мините са в небесата и камионите слизат пълни.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пробегът с едно зареждане зависи от терена. С един 100 тонен електрически камион имаше прецедент, че трябва да спират за .... разреждане на батерията през няколко глокса, защото за изкачване на празния камион до кариерата се изразходва по-малко енергия, отколкото се връща в батерията при спускане с пълния камион. Като освен гориво се пестят и разходи от обслужване на спирачките.
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Тесла Семи е с 6 тона батерии.Това чудо вероятно ще е с над 10 тона батерии.