IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Заради скъпи ремонти отказват застраховки на електрически Audi и Porsche

Подобна практика спрямо скъпите германски коли вече се забелязва в европейски държави

Зимата отново повдигна темата за повредата на акумулаторите на електрическите автомобили. В тази връзка, във Финландия започва да става проблематично да се застраховат моделите Porsche Taycan и Audi E-tron GT поради високата цена на смяната на батерията.


Porsche Taycan


Тяговите батерии на електрическите превозни средства почти винаги се намират в пода на автомобила между осите. Следователно въздействието на ударите върху батериите не е голяма изненада, но в случай на повреда разходите за ремонт или смяна на батериите са твърде високи.

Поради тази причина един от големите застрахователи във Финландия отказа да застрахова електрическите модели на Audi и Porsche. По-конкретно става дума за промяна и на съществуващи полици за моделите Porsche Taycan и "сестринските" версии на модела Audi E-Tron GT и RS E-Tron GT.

„В момента в застрахователната компания If не предоставяме каско за следните модели електрически превозни средства: Porsche Taycan, Audi e-Tron GT и Audi RS e-Tron GT “, казва Питър Розелиус, продуктов мениджър за застраховане на превозни средства.

„Решението за ограничаване на пълното застраховане за тези модели автомобили се дължи на изключително високите разходи за ремонт при повреда на батерията. Освен това повредdта на батерията изглежда е по-често срещана при тях, отколкото при други електромобили, и подмяната на цялата батерия, вместо да се ремонтира, изглежда е преобладаващата практика“, казват от компанията.

„По принцип една и съща политика се прилага както за частни, така и за корпоративни клиенти “, продължава Розелиус, като дава пример с подмяна на батерия на Porsche Taycan с обща стойност на ремонта над 80 000 евро.


0 от 500
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Формулата Х1+Х2+Х3+.....+Хn/n.И това ли не можеш да сметнеш теслю мити4ен?.Като 5г. по 20% е равно на 100 % написано с ник гост.
  • #24
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Гостенина каза ( преди 3 месеца )
    3% дял на слънчевата енергия средногодишно. Продължаваш ли да го казваш или някой друг го е писал, А аз се опитвам да лъжа В момента за да те злепоставя?
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Я пак ( преди 3 месеца )
    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 23.01.2024 12:09:30 ФЕЦ 24,27%1410.58MWБио ЕЦ 0,40%23.44Товар на РБ6439.46MW
  • #22
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Не си казал още! ( преди 3 месеца )
    Чакаме те да сметнеш средно аритметично на 10% 20% и 40%, но явно не си намерил формулата, защото успя да сметнеш само за първите две, че средно аритметично е 15 броя и 15% , но при добавяне на третото вече не знаеш как става. Какво ли ще стане, ако добавим и 30% за четвърто тримесечие? Тогава пък посмъртно не можеш да сметнеш колко е средният процент за годината! Така че по-добре недей "казва". Аз казах ли ти че слънцето пече и през зимата?
  • #21
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Аз казах ли ви! Някои застрахователи ще откажат да застраховат електрокари, заради скъпи ремонти, самозапалвания и тотал щета след катастрофа.Други засрахователи ще приемат да застраховат електрокари,но на дебела цена.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Забравих да допълня, че нова батерия за този автомобил струва 20 000 - колкото целият автомобил втора ръка.
  • #19
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 18 ( преди 3 месеца )
    Но пък като истински антиматематик, няма да разбереш какво ти говоря, ако ти обясня че 10-годишна Тесла струва 20 000 долара, същата кола без батерия струва 10-12 хиляди долара, а само батерията струва 13 000 долара. Разбираш ли какво ти намеквам? А дано, ама надали! Няма да разбереш дори ако не го намеквам А ти го кажа в прав текст, затова всеки път ви карам да си размърдате мозъка и да си го сметнете сами, за да го разберете.
  • #18
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 18 ( преди 3 месеца )
    Хайде хайде като си много умен а всички останали са глупaци, дай практически пример за уред на който резервната част струва повече от уреда? Споменах ли, че 60 000 струва само батерията на hyundai без труда? Спомняш ли си кога за първи път дадох за пример тази батерия? Когато споменах цена от 120 000 долара за горивна клетка на hyundai при положение че целия автомобил е купен за два пъти по-малко. Просто фирмена политика на hyundai
  • #17
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Митичен, ти или си наистинам много загубе или нарочно се правиш на такъв. Резервните части, винаги по еднично са били по скъпи,Ако решиш с да си купиш частите и да си сглобиш колата - ще ти излезе 2-3х. Вземи пример с който да е уред у вас - същатата история.
  • #16
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Хахаха ( преди 3 месеца )
    Нали според ADAC. немските кошници бяха най-здрави? Даже не искат да ги застраховат.