IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Заради скъпи ремонти отказват застраховки на електрически Audi и Porsche

Подобна практика спрямо скъпите германски коли вече се забелязва в европейски държави

Зимата отново повдигна темата за повредата на акумулаторите на електрическите автомобили. В тази връзка, във Финландия започва да става проблематично да се застраховат моделите Porsche Taycan и Audi E-tron GT поради високата цена на смяната на батерията.


Porsche Taycan


Тяговите батерии на електрическите превозни средства почти винаги се намират в пода на автомобила между осите. Следователно въздействието на ударите върху батериите не е голяма изненада, но в случай на повреда разходите за ремонт или смяна на батериите са твърде високи.

Поради тази причина един от големите застрахователи във Финландия отказа да застрахова електрическите модели на Audi и Porsche. По-конкретно става дума за промяна и на съществуващи полици за моделите Porsche Taycan и "сестринските" версии на модела Audi E-Tron GT и RS E-Tron GT.

„В момента в застрахователната компания If не предоставяме каско за следните модели електрически превозни средства: Porsche Taycan, Audi e-Tron GT и Audi RS e-Tron GT “, казва Питър Розелиус, продуктов мениджър за застраховане на превозни средства.

„Решението за ограничаване на пълното застраховане за тези модели автомобили се дължи на изключително високите разходи за ремонт при повреда на батерията. Освен това повредdта на батерията изглежда е по-често срещана при тях, отколкото при други електромобили, и подмяната на цялата батерия, вместо да се ремонтира, изглежда е преобладаващата практика“, казват от компанията.

„По принцип една и съща политика се прилага както за частни, така и за корпоративни клиенти “, продължава Розелиус, като дава пример с подмяна на батерия на Porsche Taycan с обща стойност на ремонта над 80 000 евро.


0 от 500
  • #5
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ти да видиш! Колата била ръждясала отдолу защото клиентът е бил достатъчно неблагоразумен да я кара в мокро време а не я е държал на сухо в гаража и да я изкарва само при слънчево време? Приеми че някой хора си купуваме автомобилите за да ги караме и да ни служат. Наистина ли вярваш че отстраняването на ръжди може да струва 20 000 долара в нормален сервиз, а не в официалния? Наистина ли смяташ че е било необходимо да бъдат сменени всички тези детайли на 16-годишен автомобил заради ръжда?
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    3, ставаше дума за долари и преди 16г, 20к долара са имали друга стойност. Отделно колата явно последните години не е гледана като хората и то се натрупва. Ръждата по колите е като мухъла вкъщи - скъп ремонт и никоя кола не е застрахована Така че примера ти не е супер удачен.
  • #3
    3 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Вярно е много по-евтино да ремонтираш 16-годишна C classe само за 20 000 евро при положение че като ново е струвала 35 000. И то без да сменяш нищо скъпо.
  • #2
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Честито електричари! Цените на застраховките ще хвръкнат в небесата.Мити4ен теслю,ремонтите и поддръжката на електрокара не са евтини.Още една опорка замина.
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Сервизите вярно не познават цените! Особено като има кой да плаща. Доят застрахователите като за последно, но като гледам и те отвръщат на удара.