IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Заради скъпи ремонти отказват застраховки на електрически Audi и Porsche

Подобна практика спрямо скъпите германски коли вече се забелязва в европейски държави

Зимата отново повдигна темата за повредата на акумулаторите на електрическите автомобили. В тази връзка, във Финландия започва да става проблематично да се застраховат моделите Porsche Taycan и Audi E-tron GT поради високата цена на смяната на батерията.


Porsche Taycan


Тяговите батерии на електрическите превозни средства почти винаги се намират в пода на автомобила между осите. Следователно въздействието на ударите върху батериите не е голяма изненада, но в случай на повреда разходите за ремонт или смяна на батериите са твърде високи.

Поради тази причина един от големите застрахователи във Финландия отказа да застрахова електрическите модели на Audi и Porsche. По-конкретно става дума за промяна и на съществуващи полици за моделите Porsche Taycan и "сестринските" версии на модела Audi E-Tron GT и RS E-Tron GT.

„В момента в застрахователната компания If не предоставяме каско за следните модели електрически превозни средства: Porsche Taycan, Audi e-Tron GT и Audi RS e-Tron GT “, казва Питър Розелиус, продуктов мениджър за застраховане на превозни средства.

„Решението за ограничаване на пълното застраховане за тези модели автомобили се дължи на изключително високите разходи за ремонт при повреда на батерията. Освен това повредdта на батерията изглежда е по-често срещана при тях, отколкото при други електромобили, и подмяната на цялата батерия, вместо да се ремонтира, изглежда е преобладаващата практика“, казват от компанията.

„По принцип една и съща политика се прилага както за частни, така и за корпоративни клиенти “, продължава Розелиус, като дава пример с подмяна на батерия на Porsche Taycan с обща стойност на ремонта над 80 000 евро.


0 от 500
  • #35
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    МитЕ,разлика няма.От 24 числа,поне 15 или 16 са нула,през нощта фотоволтаиците не работят.Събираш числата и делиш на 24, *** тесларски неграмотен.
  • #34
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ами хайде де събирайте , делете, гостенина правилно сметна с две числа първото тримесечие 10 бройки 10%, второто тримесечие 20 бройки 20%, средно аритметично 15 бройки и 15%. Хайде като сте толкова отворени сметнете за годината средния процент и средните бройки, ако за третото тримесечие са 40% , а за четвъртото 30%? Кълвете формули но не можете да сметнете нищо по тях. То и за наклона на Шипка смятаха по-много формули и накрая изкараха перпетомобиле. 45 киловата входяща мощност и 50 изходяща
  • #33
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    МитЕ,голям математик си,знаем те.Събери числата и раздели на бройката числа.Не по тесларската математика 5 по 20 процента 100 процента.
  • #32
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хайде не си напъвай мозъка да правиш средно аритметично на 24 числа след като не можеш да отговориш за четири. 100 пъти ти се каза ако нещо не можеш да го сметнеш да кажеш Не мога за да ти го сметнат останалите можеш ли или не можеш да кажеш колко процента е за годината след като знаеш за всяко едно тримесечие? Ако не можеш кажи Не мога, не е срамно. Така диалог не се води Когато никой не отговаря на въпросите на другия
  • #31
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Мити4ен,като не можеш марш в училище или потърси части уроци по математика.
  • #30
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Мити4ен,щом на обяд в 12:30 ФЕЦ произвежда максимално 24,07% електроенергия,през останалите светли 8 часа в денонощието по малко,а в тъмното част от денонощието 16 часа 0 %,колко ще е среднодневно производство на ФЕЦ???Даваш ми максимални моментни стойностти по обяд и мислиш че някой ще ти се върже на лъжите?
  • #29
    4 rate up comment 3 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 месеца )
    Затова не си купувайте ниски електрички с голямо междуосие, за да не ви зaдирaт (каза човекът, който си купи може би най-ниската електричка, за радост с много малко междуосие)... Мен би ме било шубе (от финансова гледна точка) да мина през който и да е планински проход с Тайкан, Тесла 3, EQE, EQS или Ioniq 6 примерно. Тествахме наскоро Тесла 3 Highland и зaдрa на супер смешно място (входа на зарядната станция пред Хюндай на околомръсното). Добре, че LFP, а и нямаше щети... :D
  • #28
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Явно някои финландци са пропуснали какво се случва в останалите скандинавски страни, а също така и в собствената им страна. През миналата година пазарния дял на Тесла във Финландия беше 2%, а през тази е вече е 7%. За месец декември 2023г. е вече 11.7%, като компанията заема трето място след Тойота и Шкода. А през тази година мисля е съвсем ясно какво ще се случи - същото, като в Норвегия / 20% и първо място / и Дания / 12.9% и първо място /. EV произвежда Тесла. Другите се опитват да го правят
  • #27
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Гост ( преди 2 минути )Формулата Х1+Х2+Х3+.....+Хn/n.И това ли не можеш да сметнеш теслю мити4ен?.Като 5г. по 20% е равно на 100 % написано с ник гост.Аз мога , но ти не!
  • #26
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сега хубаво запомни аз какво ти казвам. точно тези практики Ще откажат голяма част от клиентите на определени марки и тези клиенти ще си купят автомобили от други марки. Хайде познай как ще подейства на останалите този урок?