IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche преминава към екологично произведена стомана

Суровините, произведени без използването на изкопаеми горива, ще намалят вредните емисии по веригата за доставки

Спортните автомобили Porsche в бъдеще ще използват "зелена" стомана. Шведската компания H2 Green Steel, чиято технология за топене може да намали емисиите на въглероден диоксид с 95 процента, ще доставя суровините. Тази стомана вече се използва от Volvo Cars, Volvo Construction Equipment и Mercedes-Benz, а през 2021 г. корейската Kia също започна да говори за нея.


H2 Green Steel


От 2026 г. Porsche ще започне да използва в своите автомобили така наречената зелена стомана, тоест претопена без използване на изкопаеми горива. Това е необходимо за намаляване на вредните емисии от веригите за доставки. Приносът на производството на стомана към емисиите на въглероден диоксид все още е висок, въпреки че компанията намалява потреблението си и преминава към алуминий от няколко години. Все още обаче не е възможно да се направи напълно без стомана, така че Porsche ще привлече подкрепата на шведския стартъп H2 Green Steel.

Фирмата казва, че нейната технология за топене, използваща водород и електричество от възобновяеми източници, намалява въглеродните емисии с 95 процента. Производството на зелена стомана ще започне в края на 2025 г. в Буден (Швеция), а до 2030 г. H2 Green Steel планира да достигне годишен обем от пет милиона тона. Германците ще получат само малка част - максимум 35 хиляди тона, въпреки факта, че през 2022 г. Porsche използва 220 хиляди тона стомана за производството на автомобили.

0 от 500
  • #47
    0 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    Турбо, къде В статията пише нещо за чугуна? Говори се за ПРЕТОПЯВАНЕ НА СТОМАНА. Очевидно става въпрос за рециклирани материали. Претопяване на СТОМАНА..
  • #46
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Тесльо,ще си признаеш ли грешката или ще смениш ника?В последно време взе да ми ставаш симпатичен.Ще си променя мнението за теб.
  • #45
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Съдържанието на въглерод в стоманата е от 0,025% до 2,14 %,има нисковъглеродна и високовъглеродна стомана,Тесльо.Чу гуна е с над 2,14 % въглерод.
  • #44
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 6 месеца )
    При стопяването на чу гуна ,част от въглерода изгаря и се отделя въглероден двуокис в атмосферата т.е. "екологично" без въглеродно производство на чу гун и стомана няма,дори да топиш е електропещи.Без въглерод желязото няма да стане на чу гун и след това на стомана.Статията е преведена от аматьор мисир.
  • #43
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 6 месеца )
    Какво да ти отговорим щом си толкова т ъп да твърдиш че в стоманата има 2.14 процентно съдържание на въглерод като то е не повече от 0.4% В смисъл ти щом това не знаеш разговора става безпредметен.Айде отивай да доиш козите
  • #42
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 6 месеца )
    Тесльо,къде остана твърдението ти,че си признаваш грешките?Колегата Гост ти е обяснил много изчерпателно как се получава стоманата,аз нямам какво да добавя.Като прочетох статията и видях "екологично" производство на стомана бях сигурен,че нещо се губи в превода.Няма производство на чу гун без кокс,щом се гори кокс има въглероден двуокис.При производството на стомана от чу гун,също се получава въглероден двуокис, защото при преработката се намалява съдържанието на въглерод под 2,14%.
  • #41
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 44 ( преди 6 месеца )
    А ми проблема ми е че в12 харчи 30/100 а един 4 цил харчи 7 на 100 при същия данък.Я да им набухат с 30-40-60% повече данъци.Кой замърсява и форвира ще си плаща
  • #40
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 6 месеца )
    До 42. Като намалят въглеродния отпечатък от производството, което вдига цената на автомобила и ползват синтетични горива които към момента струват 100 лв за литър, Какъв ти е проблемът, че ще карат v12? Щом могат да си го позволят, да са живи и здрави да си ги карат.
  • #39
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 41 ( преди 6 месеца )
    Е да де именно намаляват цо2 отделен при производството а не че намаляват процентното съдържание на въглерод в стоманата.
  • #38
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До долните амуджи ( преди 6 месеца )
    Стоманата има по малко от 0.40% въглерод тапиръ долу вика 2.4%.Под нисковъглеродна стомана се разбира не процентното съдържание а отделеният цо2 при производството и демек ще се произвежда от възобновяеми източници с ток за топенето и.