IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Porsche преминава към екологично произведена стомана

Суровините, произведени без използването на изкопаеми горива, ще намалят вредните емисии по веригата за доставки

Спортните автомобили Porsche в бъдеще ще използват "зелена" стомана. Шведската компания H2 Green Steel, чиято технология за топене може да намали емисиите на въглероден диоксид с 95 процента, ще доставя суровините. Тази стомана вече се използва от Volvo Cars, Volvo Construction Equipment и Mercedes-Benz, а през 2021 г. корейската Kia също започна да говори за нея.


H2 Green Steel


От 2026 г. Porsche ще започне да използва в своите автомобили така наречената зелена стомана, тоест претопена без използване на изкопаеми горива. Това е необходимо за намаляване на вредните емисии от веригите за доставки. Приносът на производството на стомана към емисиите на въглероден диоксид все още е висок, въпреки че компанията намалява потреблението си и преминава към алуминий от няколко години. Все още обаче не е възможно да се направи напълно без стомана, така че Porsche ще привлече подкрепата на шведския стартъп H2 Green Steel.

Фирмата казва, че нейната технология за топене, използваща водород и електричество от възобновяеми източници, намалява въглеродните емисии с 95 процента. Производството на зелена стомана ще започне в края на 2025 г. в Буден (Швеция), а до 2030 г. H2 Green Steel планира да достигне годишен обем от пет милиона тона. Германците ще получат само малка част - максимум 35 хиляди тона, въпреки факта, че през 2022 г. Porsche използва 220 хиляди тона стомана за производството на автомобили.

0 от 500
  • #67
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Също така все още чакам отговора Дали има огромно количество излишна енергия с която трябва задължително да се произвежда синтетично гориво за да не се губи тази енергия или има недостиг на излишна енергия с която могат да се зареждат директно електромобилите и да се произвежда водород за производство на стомана или с нея директно да се захранват електродъговите пещи. Пак благодаря предварително за отговора.
  • #66
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    От 22 до 63 "До 22.Къде ви намират такива умници,от желязо с високо съдържание на въглерод произвеждате стомана." Описал съм как и в какви стъпки се произвежда стомана, като съм цитирал източникът ми на ЗНАНИЯ, но съм любознателен по природа и бих се радвал да науча и други методи за производство на стомана, така че моля да споделиш и начините които имаш предвид и не включват стъпката с желязото с високо съдържание на въглерод. Благодаря предварително!
  • #65
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    До 64 и 65. За разлика от антиелектриците аз ще си призная грешката и ще продължа нататък, въпреки че си е чиста форма на заяждане с лапсус който съм направил. Ето признавам си" ВЯРВАШЕ, че при производството на стомана се ДОБАВЯ, ВЪГЛЕРОД, а не се отнема, защото ВЯРВАШЕ, че от желязната руда се произвежда чисто желязо, което става стомана чак когато му се добави ВОДОРОД ". Последната дума в това изречение е грешна и съм имал предвид ВЪГЛЕРОД. Сега чакаме останалите да си признаят. А дано, ама .
  • #64
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Гошо ( преди 7 месеца )
    Това е специална водородна стомана.
  • #63
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До Миташки ( преди 7 месеца )
    Очевидно бъркаш водород с въглерод в коя стомана се добавя водород бе смешен
  • #62
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Фен ( преди 7 месеца )
    До 22.Къде ви намират такива умници,от желязо с високо съдържание на въглерод произвеждате стомана.
  • #61
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Също както твърденията че за електромобилите няма достатъчно електрическа енергия за да се зареждат, затова с 40 пъти повече излишна електрическа енергия предлагате да се правят синтетични горива. Логиката ви винаги е била желязна. Сега за синтетични горива има излишна енергия и излишен водород, но за топене на стомана няма нито енергия нито може да се съхранява водород. Наличието или излишъка зависи единствено и само от ВЯРАТА и от нищо друго.
  • #60
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Ти сигурен ли си че ЕЛЕКТРОДЪГОВИТЕ пещи работят 24 часа? Май си точно толкова сигурен, колкото когато ВЯРВАШЕ, че при производството на стомана се ДОБАВЯ, въглерод, а не се отнема, защото ВЯРВАШЕ, че от желязната руда се произвежда чисто желязо, което става стомана чак когато му се добави водород. Разбира се когато говориш от ВЯРА никога не можеш да имаш грешка и няма нужда от признаване. За ВЯРВАЩ човек знанията са без значение.
  • #59
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Фен ( преди 7 месеца )
    Екологична стомана?Няма такова чудо.Не случайно производството се премести в Китай и Индия.
  • #58
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    Бустер4о ,дай данни за фотоволтаиците от 18:00 до 06:00 през ноща.Пещите работят денонощно,както правилно ти е отбелязал Турбо.