Спортните автомобили Porsche в бъдеще ще използват "зелена" стомана. Шведската компания H2 Green Steel, чиято технология за топене може да намали емисиите на въглероден диоксид с 95 процента, ще доставя суровините. Тази стомана вече се използва от Volvo Cars, Volvo Construction Equipment и Mercedes-Benz, а през 2021 г. корейската Kia също започна да говори за нея.
От 2026 г. Porsche ще започне да използва в своите автомобили така наречената зелена стомана, тоест претопена без използване на изкопаеми горива. Това е необходимо за намаляване на вредните емисии от веригите за доставки. Приносът на производството на стомана към емисиите на въглероден диоксид все още е висок, въпреки че компанията намалява потреблението си и преминава към алуминий от няколко години. Все още обаче не е възможно да се направи напълно без стомана, така че Porsche ще привлече подкрепата на шведския стартъп H2 Green Steel.
Фирмата казва, че нейната технология за топене, използваща водород и електричество от възобновяеми източници, намалява въглеродните емисии с 95 процента. Производството на зелена стомана ще започне в края на 2025 г. в Буден (Швеция), а до 2030 г. H2 Green Steel планира да достигне годишен обем от пет милиона тона. Германците ще получат само малка част - максимум 35 хиляди тона, въпреки факта, че през 2022 г. Porsche използва 220 хиляди тона стомана за производството на автомобили.