С начална цена от над 300 000 евро, Porsche 911 S/T от моделната 2024 г. определено не е евтино. В момента това е най-лекият модел в семейството 911 и със сигурност ще бъде се превърне в колекционерска ценност. Малко хора могат да си позволят кола за повече от 300 000 евро и изглежда, че дори тези, които могат да си купят такава, няма да могат да я притежават напълно през първите 12 месеца. Сигурно не разбирате и ви звучи странно? Франк Мозер, отговорен за гамите Porsche 911 и Porsche 718, обяснява това по време на кръгла маса с медиите, присъстващи на Rennsport Reunion 7.
Мозер също така поясни, че този процес е специфичен за 911 S/T и че първите клиентски автомобили трябва да пристигнат през пролетта на следващата година. Този модел е най-скъпият от семейството 992, а също така е и най-скъпото ново Porsche, което можете да си купите днес.
Въпреки невъзможността за продажба през първата година, това не изключва някои собственици да решат да продадат своето Porsche 911 S/T след този период на забрана. Porsche иска да блокира въпросните спекуланти с новия си договор за собственост. Тази забрана за продажба трябва да се прилага и за модели, продавани в Европа и останалия свят.
Но най-общо казано, струва ли си 911 S/T? Както вече споменахме, това в момента е най-лекият нов 911 и с 518-те си к.с., заимстваният от 911 GT3 RS боксерен шестак определено не страда от липса на мощ.
Всеки от планираните за производство 1963 екземпляра е оборудван с шестстепенна механична скоростна кутия. Програмата Paint to Sample Plus на Porsche на стойност 41 000 евро позволява 911 S/T да бъде боядисан във „всеки технически възможен цвят въз основа на представена цветна проба“. Накратко, колата вероятно си струва всяка стотинка...
Повече снимки на Porsche 911 S/T можете да видите в галерията: