IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС обяви война на китайските електромобили

Започва разследване на условията и субсидиите, позволяващи ниската им цена

Автомобилната индустрия в Европа от известно време настоява за помощ от институциите в борбата с навлизащите в Европа китайски електромобили. И изглежда властите в ЕС най-после ще предприемат действия, става ясно от изявление на председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайден.


Китайски коли


„Комисията започва антисубсидийно разследване на електрически превозни средства от Китай”, заяви Фон дер Лайен по време на речта за състоянието на Съюза пред Европейския парламент, като целта е да бъдат успокоени компаниите, които са загрижени за несъответствието в икономическото третиране на електрическите автомобили, „произведени в ЕС“ и тези, „произведени в Китай“. "

„Твърде често нашите компании са изключени от външните пазари или са жертви на хищнически практики. Те често са отслабени от конкуренти, които се възползват от големи държавни субсидии. Пример за това е секторът за електрически превозни средства, който е ключов сектор за икономиката и имаогромен потенциал за Европа. Световните пазари сега са наводнени с по-евтини китайски електрически автомобили. А цената им се поддържа изкуствено ниска с огромни държавни субсидии. Това изкривява нашия пазар. И понеже не го приемаме отвътре, не го приемаме и отвън", заяви Фон дер Лайен.

Целта на разследването е да се оцени прилагането на изравнителни мита върху вноса в допълнение към вече прилаганите (10 %). Председателят на ЕК припомни, че нелоялните търговски практики на Китай вече са се отразили негативно на ЕС в бизнеса със системи, захранвани от слънчева енергия. Благодарение на субсидирането от властите в страната си китайските компании са прогонили европейските си конкуренти, които са били принудени да обявят фалит и да се разделят с най-ценните си кадри.

„Този сценарий не бива да се повтаря с автомобилната индустрия. Рисковете трябва да се елиминират, а не да се разделят и това ще бъде моят подход при срещата на върпа ЕС-Китай в края на годината“, категорична беше Фон дер Лайен.

Някои европейски компании вече публично осъдиха случващото се в индустрията. Шефът на Stellantis – Карлос Таварес, заяви, че той и концернът му са за силна конкуренция, която позволява напредък, но иска от европейските политически лидери да създадат условия подобни на тези, в които компаниите от Европа попадат, когато отидат в Китай.

„Няма причина да създаваме по-добри условия от тези, запазени за нас от тях и не искаме пристигането на китайски производители в Европа да създаде ситуацията, която нискотарифните авиокомпании предизвикаха. Те убиха големите превозвачи и доведоха до увеличение на разходите“, коментира Таварес


0 от 500
  • #62
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 23,а тез заводи с кво ша работят,или те суровините падат от небето. Много сте ми плитки в разсъжденията си. Завод за производство на батерлии кат са построи и всичко е решено. Суровинните доставчици в света се броят на пръсти и еврогейтаците и краварите си отрязаха пътищата към тях. А с миризлив газ от задната ти част боя не се прави.
  • #61
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Истината за китайските ев-та, който иска да му е топло зимата да заповяда:youtube.com/watch?v=qKa8mVOe5so
  • #60
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбрах, че имаш мокри сънища от електромобили
  • #59
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Абе Геле, ти като гледа толкова клипове какво разбра? Каквито са тези картинки и на кой са тези автомобили? Защото всичките са на един собственик - фирма за споделени автомобили която е фалирала и има задължения, така че продажбите на тези автомобили са блокирани.
  • #58
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Докторът ( преди 1 година )
    Ахаха, китайците вече напънаха ЕС отвсякъде))Жалкото подобие на автомобил id4 в Китай струва 20 000 долара, а идиотиte от ЕС плащат 55 000 евро за същото подобие на автомобил.
  • #57
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Изобщо гледайте няколко клипа от канала на този човек и ще разберете какъв мармалад е в Китай, пълна мизерия
  • #56
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Геле ( преди 1 година )
    Пишете в тубата - China is Throwing Away Fields of Electric Cars - Letting them Rot и ще разберете за китайския "бум" на EV... никой не ги купува. Да не говорим за хилядите случаи на самозапалващи се EV мотоциклети, които даже ги забраниха и ги конфискуват хванат ли те с такъв..
  • #55
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Al ( преди 1 година )
    Ще им го накривят на китайците...
  • #54
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Мда ( преди 1 година )
    Вместо и те да спонсорират, искат всичко да си остане скъпо ! Грешка грешка, голяма грешка !
  • #53
    4 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    И да. Колкото повече се увеличава енергийната плътност на батериите, толкова по-голям капацитет батерия ще може да се произвежда със същото количество материали и от една батерия ще могат да бъдат направени повече от една батерия със същия капацитет. Точно както със същите материали от рециклирането на един фотоволтаичен панел с КПД 15% дори след загубите ще могат да се произведат три фотоволтаични панела с 60% КПД със същата мощност. Ако има такива панели и не си ги измислил де. Няма да е сефте