В Китай към момента има около 170 различни марки автомобили. Предлагането е толкова голямо, колкото и търсенето на пазар, където са продадени едва 17,5 нови автомобила на всеки хиляда жители. Въпреки размерите си, Китай все още е изостава сериозно по съотношение ново превозна средство/1000 души население. Там лидер е САЩ с 40,6, а в Западна Европа този показател е 24,4.
Производството е огромно, но не всяка автомобилна компания има глобален потенциал. Ето петте марки, които лесно могат да се наложат в чужбина. Прогнозата е на Фелипе Муньос, главен анализатор в JATO Dynamics (агенцзия за анализи на автомобилната индустрия), цитиран от Motor1.
5 китайски марки, които могат да се наложат (ГАЛЕРИЯ):
Това вече е глобална автомобилна марка, официално тя дори не е китайска. MG е с британски произход, като има 100-годишна история в автомобилната индустрия. От 2006 г. тя е под китайски производител, като именно новият собственик е отговорен за бързото й разрастване.
Всъщност продажбите на MG скочиха от 3500 единици през 2013 г. до около 450 000 единици миналата година. През 2022 г. това беше най-популярната „домашна“ марка извън Китай.