Най-успешният производител на автомобили в Китай – BYD, призова водещите компании в страната де се обединят и да съборят „старите летенди“. Това стана по време на събитие, чиято цел беше да отбележи постигането на по-рано поставената цел, а именно – превръщането на Китай в глобален автомобилен производител.
„Вярвам, че е дошло времето на китайските марки“, заяви основателят и председател на BYD - Уанг Чуанфу, застанал пред изображение на логото на 12 най-големи китайски автомобилни производителя. И допълни, че 1,4 милиарди китайци имат емоционална нужда да видят как една китайска марка става глобална.
Призивът на BYD – най-близкият съперник на Tesla в глобалната надпревара за продажби на електрически превозни средства, получи подкрепа от повечето водещи китайските компании, които са въвлечени в сериозна ценова война в опита си да привлекат клиенти. Тя беше започната именно от Tesla, която намали цените на своите модели за местния пазар.
На събитието BYD пусна видео, отбелязващо основаването на 12 конкуренти - от държавния автомобилен производител FAW Group през 1956 г. до комерсиалните EV стартъпи Xpeng, Nio и Li Auto през последното десетилетие. Видеото показва исторически кадри, панорамни гледки и автомобили, които се товарят за износ.
„Нашите истории са различни една от друга, но споделят една и съща посока. Няма разлика между „ти“ и „мен““, се казва още във видеото, което завършва с призив към китайските автомобилни производители да „разрушат старите легенди и да покажат нови марки от световна класа“ под мотото „Изправете се пред реалността на конкуренцията“
Видеото бързо се разпространи в китайските социални мрежи, като ръководителите на повечето конкурентите на BYD го подкрепиха с коментари. „Чувствам се горд с китайската автомобилна индустрия!“ каза Уилям Ли, главен изпълнителен директор на Nio в Weibo.
„Трябва да се поучим от успеха на BYD.Поздрав за BYD! Нека стискаме палци на всеки участник в новата енергийна ера!“, каза Ли Ксиан, главен изпълнителен директор на Li Auto, който публикува повторно видеото на BYD.
Някои местни атомобилни производители обаче предупредиха, че подобно изявление може да повиши регулаторните рискове за китайските марки в чужбина, включително в Европа, където китайският износ на електромобили е изправен пред потенциален антидъмпингов контрол. Висш ръководител на Great Wall Motor коментира, че китайските автомобилни производители трябва да приемат „реалността на конкуренцията“.
„Как китайските производители на автомобили могат да бъдат заедно в такъв критичен момент? Ако говорим само за това, че сме заедно, но запазим горчивината в сърцата си, би било по-добре първо да се бием“, коментира Уанг Юанли, главен технологичен директор на Great Wall Motor.
Great Wall и BYD са в конфликт още от пролетта на тази година. През май Great Wall обвини BYD, че продава автомобили, които не отговаря на стандартите за вредни емисии в Китай. Това се отнасяше за два хибридни модела, които са начело по продажби на местния пазар.